DHL Express (Official) for Shopify

DHL Express (Official)

Ship your orders internationally with DHL Express Commerce

Developer
View on App Store

Rating

3.0

feedback

17

Reviews

chart

#1,211

Shopify

Reviews Over Time

App Ranking

Time spent using app

  • Less than an hour
    18%
  • Less than a day
    6%
  • Less than a month
    41%
  • Less than a year
    29%
  • More than a year
    0%

Reviews Summary

The reviews for the DHL Express Commerce app on Shopify are mixed, with both positive and negative feedback. Positive aspects include excellent customer service from representatives like Joe and Joel, who were described as helpful, knowledgeable, and efficient in resolving issues and guiding users through the setup process. Users appreciated the support team's responsiveness and assistance in integrating the app with their Shopify stores. On the other hand, negative reviews highlighted difficulties in installation, lack of support availability, and issues with DHL's delivery services, such as packages being delivered to the wrong address and poor customer service from DHL when filing claims for damaged goods.

Highlights

Positive customer service experience with representatives like Joe and Joel
Efficient resolution of issues and guidance through setup process
Responsive and helpful support team
Challenges with installation and lack of support availability
Issues with DHL's delivery services and customer service

Rating Breakdown

  • 5
    71% (12 ratings)
  • 4
    0% (0 ratings)
  • 3
    6% (1 ratings)
  • 2
    6% (1 ratings)
  • 1
    18% (3 ratings)

Reviews with Text

  • 94% (16)
Review RSS Feed Review RSS Feed

All reviews

2 / 5 Share

May 6, 2026

Using app

--

Total reviews

2

Average rating

1.5

1 / 5 Share

June 23, 2025

DON'T USE DHL! A package to a customer arrived completely torn up. The packaging was new and the content was packed according to DHL standards. The value of the content was about 500€ and arrived irreparably broken. After sending full documentation DHL has repeatedly in unprofessional ways denied damage compensation. The contact we had with DHL was rude with even yelling at us on the phone. We have been on this case for 3 weeks, have to use a lawyer to receive the damage compensation and are now in a court process against DHL. So far it has costed us a lot of time and lawyer costs.

Using app

Less than a minute

Total reviews

4

Average rating

1.0

5 / 5 Share

June 9, 2025

I had the most helpful experience with Joe from customer service. What started out as a confusing process to connect our shopify account with DHL, ended up being a very smooth process with the help of Joe. He was very timely with his responses, and sorted out our problems. I am very grateful for the support.

Using app

5 days

Total reviews

2

Average rating

4.5

1 / 5 Share

March 4, 2025

Impossible to install. Errors at every juncture - no support email or link to reach out, just error pages that say simply ‘there’s been an error’.

Using app

5 minutes

Total reviews

3

Average rating

1.0

Developer Reply

Hi Pell Wall Perfumes. We’re sorry to hear about the trouble you faced installing the DHL Express Commerce (DEC) app and the errors you encountered. It seems you were possibly trying to set it up on a phone, which might have contributed to the issue – our team is looking into this. We see you reached out to our support email too, and our UK team has been following up with you directly. If you haven’t connected yet, please check your inbox (or spam) for their response, or feel free to email us again ([email protected]). If you are still having issues with registering to DHL Express Commerce, please follow this link: https://dhlexpresscommerce.com/Account/DHLRegister.aspx and register with your existing DHL Account Number. You can then connect your store from inside the app, following the instructions on our support hub: https://support.dhlexpresscommerce.com/hc/en-gb/articles/360036286731-Set-up-Shopify-Integration. We’re here to get this sorted for you.

1 / 5 Share

Feb. 21, 2025

I am very concern. i like shipping with DHL from my website. However, 2 packages have been delivered to the wrong address over the past year. there is no one to speak to. customer service is so poor. most recently is about $400 goods ship to wrong address and signed by wrong receiver. i filed a claim and no response so far. what is going on with DHL??

Using app

10 months

Total reviews

4

Average rating

4.0

Developer Reply

Hi Trendy Africa Boutique – We’re sorry to hear about your shipping troubles and the frustration with packages going to the wrong address. To clarify, it looks like you’re shipping with DHL Express through an alternative means, not the DHL Express Commerce (DEC) app (which is a separate tool for managing shipments directly with DHL). For your $400 shipment claim, our US team responded to your email with DHL Customer Service contact details. Please follow up with them directly (800-225-5345/[email protected]). We’re here to assist!

All reviews

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more