BackupMaster Backups
All reviews
Would like a backup solution that backs up everything, including files. Noted a previous comment about 'Unfortunately, Shopify doesn't allow access to "Files" in the Shopify settings. As a result, we can't back them up. However, we will start backing them up if Shopify opens access to this section.' The question is, has this been resolved and allow the ability to backup and restore media files.
Thank you for your review and for raising this question. The earlier comment you referenced was accurate at the time, as Shopify did not provide apps with API access to the Files section. Shopify has since made Files available through its API, and BackupMaster now supports backing up and restoring Shopify Files/media files that are available to apps. We’ve also recently added backup and restore support for Shopify Menus. Shopify is a large and constantly evolving platform with many different types of store data. Some data is not exposed to apps through Shopify’s APIs, while other data types require dedicated development and testing to ensure they can be backed up and restored reliably. We therefore focus on the areas merchants rely on most and continue expanding our coverage over time. We’ve also sent you an email with some additional details. If there is any specific type of data you would like to confirm, please feel free to contact us and we’ll be happy to clarify what is currently supported.
Very helpful and prompt customer service and very easy to use app!
Really easy to set up, and very helpful support!
Excellent support and a reliable backup app.
It seems to do the job. I would say that the bare minimum nowadays is to have control over your backups, upload it to an external site using SFTP, and that comes with an excessive price tag. There are some other apps covering a second store for free, while this is with additional payment. I would also ask them to include additional languages for people not speaking English or German, or the ability to not store any of our store data in their premises. Another suggestion would be to be able to define retention and trigger on demand backups when you know you are about to do changes that can break stuff. Having said that, I believe it is going in the right direction
Thank you for the thoughtful feedback and suggestions. BackupMaster already supports manual on-demand backups, so you can create a backup at any time before making significant changes to your store. We also keep historical backup versions automatically, and you can export backup data outside BackupMaster, including scheduled exports to Google Drive. For additional stores, each Shopify store requires its own subscription because each store has its own backup data, storage, processing, and restore environment. We also appreciate your suggestions regarding additional languages and external storage options. Shopify is a very broad ecosystem, so we continuously prioritise improvements based on merchant demand, technical feasibility, and the need to ensure backup and restore functionality remains reliable. We also recently added backup and restore support for Shopify Menus as part of our ongoing work to expand coverage. Thank you again for taking the time to share detailed feedback.
Mega! Macht was es soll! Super App. Weiter so!
Exceptional app, very stable, intuitive, and extremely easy to use. Ernest’s support was impeccable—accurate, timely, and incredibly fast. Highly recommended!
Great support, very happy! Prompt, efficient and friendly.
I want my refund GLAMOUR STORE
Hi Shahzaib, BackupMaster includes a 7-day free trial. Since the app remained installed after the trial ended, Shopify automatically started the paid subscription and applied the charge. Once you contacted us, we issued a full refund, which was confirmed by Shopify. Depending on the bank, it may take a few business days for the refund to appear on the statement. For any questions about a trial, subscription, or charge, please feel free to contact our support team. We’re always happy to look into the situation and help.
Alex has been super helpful in getting us setup, super easy/simple so far.
This is a great app, easy to use and the customer service is great. I made some changes to my theme and CSS by mistake. I needed to revert to a previous version of my store and I wasn't sure how to do this. The customer service person (Alex) was really patient and guided me through the process and I got back to my previous "perfect" version in no time! I'm so glad I got this app, peace of mind is wonderful, for when things might go wrong :-)
Great comprehensive back up solution and fast support when needed. Highly recommended
Exactly what we needed. Great APP.
Easy to install and great product to give peace of mind. Esp with all of the scams going on these days. Love it!
Sign up to receive AppNavigator updates
Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.