Omega Facebook Pixel, Meta Ads for Shopify

Omega Facebook Pixel, Meta Ads

Retargeting Ads Analytic: Facebook CAPI, Meta Pixel & Feed
Rating
4.8
Feedback
990
Reviews
Chart
#210
Shopify

All reviews

1 / 5 Share
Sept. 13, 2026

Store Using app Total reviews Average rating
Baharaan 2 months 1 1.0
Developer Reply

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that your experience led to a 1-star rating. Our team has already reached out to you and we’d really appreciate the chance to understand what made your experience negative. If you could share more details with us, we’ll do our best to investigate and resolve the issue as quickly as possible. We truly hope we can turn this experience around for you.

1 / 5 Share
June 5, 2026

Omega is nothing but a huge, unusable mess. The whole thing is so broken that I can't believe they actually released it. The pixels don't work the way they should and fail to do even the most basic tasks—a complete failure! As if the product wasn't technically abysmal enough, the support team is completely incompetent. The people there have no idea what they are selling; they don't know how to help and couldn't care less, even with the simplest issues. A total waste of time and nerves. Never again!

Store Using app Total reviews Average rating
Elvante 19 days 1 1.0
Developer Reply

Hi, Thank you for taking the time to share your feedback. We’re truly sorry that your experience with Omega and our support team did not meet your expectations. We understand how frustrating it can be when your tracking data does not work as expected, especially when it affects your ability to manage your store effectively. As our team shared during the support conversation, we noticed that multiple pixel-tracking apps were being used on the store at the same time. This can lead to duplicated events or mixed data across pixels, making it difficult for any tracking solution to work accurately. To resolve this, our recommended approach is to keep only one tracking app active and configure the pixels carefully within that app. We’re sorry that we were not able to communicate the situation and guide you through the solution in a way that felt clear and helpful. In some cases, resolving tracking issues requires adjustments beyond the app itself, but our team should always do our best to explain each step and support you throughout the process. We would sincerely appreciate the opportunity to assist you again. Should you decide to reach out again, our team will be happy to help review the setup, configure the pixels with you, and monitor the results more closely to ensure everything works as expected. Thank you!

1 / 5 Share
April 1, 2026

The app is unreliable and difficult to use from the start. The installation process is full of basic errors, which immediately undermines confidence in the product. Customer support is also disappointing. There’s no true 24/7 assistance—only limited customer service hours—and the support team takes far too long to respond. In my experience, it took several days without any meaningful resolution. Additionally, the pricing lacks transparency. The amounts advertised differ significantly from what is actually charged, which feels misleading. Overall, I would not recommend investing your time in this app.

Store Using app Total reviews Average rating
Airportag 6 days 7 2.3
Developer Reply

Hi there, We’re truly sorry to hear about your experience, and we sincerely apologize for the frustration caused. This is definitely not the experience we aim to deliver, and your feedback is very important to us as we continue improving the app, especially around installation stability, response time, and pricing clarity. Our team has reached out to you via email to better understand and support your case. Could you please help check your inbox (and spam folder, just in case)? We’d really appreciate the chance to assist you further and make things right. Thank you again for your honest feedback.

1 / 5 Share
Feb. 26, 2026

The tracking itself is good but they are very careless with your business. I implemented the tracker and setup was easy and high-quality. However, when you first install the app it auto-installs the free plan. They shut off tracking after the first 5 orders with ZERO notification. No email - NOTHING. If you forget to upgrade to a paid plan - there is no tracking at all sent back to Facebook/Meta until you discover this on your own. My tracking was not working for more than one week. This cost me valuable data and messed up campaigns I was spending hundreds of dollars on. Terrible business decision and irresponsible!

Store Using app Total reviews Average rating
Biotikur 8 months 6 3.7
Developer Reply

Hi there, thank you for sharing your feedback and we’re truly sorry for the impact this had on your business. You’re absolutely right to expect clear communication. While the free plan is meant to help merchants test setup quickly, we should never allow tracking to stop after the first 5 orders without proactive, unmistakable notification and we understand how losing a week of Meta tracking can disrupt optimization and waste ad spend. Based on your feedback, we’re improving our notification flow so this doesn’t happen again for you or future customers. We really appreciate you taking the time to explain what happened, it helps us prioritize changes that better protect merchants’ data and campaigns. Thank you again for taking the time to share your valuable feedback with us. Best regards, Kaylee - Customer Support Leader at Omega

1 / 5 Share
Nov. 7, 2025

stay way from this app!

Store Using app Total reviews Average rating
Shades of Men Live Over 1 year 5 4.2
Developer Reply

Hi Polumi, Thank you for sharing your feedback. We're genuinely sorry to hear you had a frustrating experience and we want to be transparent with anyone reading this review. We have been actively working with you on a support ticket regarding a data discrepancy between our app and your Meta Events Manager. Our team has provided detailed troubleshooting steps and requested additional information (event screenshots and specific dates) to help our engineers investigate further on our end. We understand that unresolved technical issues are incredibly frustrating, especially when they impact your ad performance. However, we want to assure future merchants that our support team is real and fully dedicated to resolving issues. Polumi, our team is still here and ready to help resolve your issue as soon as you're able to share the requested Meta Events Manager data. Please don't hesitate to reach back out via our live chat, we genuinely want to make this right for you.

1 / 5 Share
Oct. 15, 2025

You can't even choose a free plan.

Store Using app Total reviews Average rating
TARAZON 16 minutes 2 3.0
Developer Reply

Hi there, We’re sorry to hear you’re having trouble selecting a free plan. This may be because your current published products do not meet the requirements for our free option. Our support team has reached out to help resolve this issue. Could you please reply to their message or contact us directly with more details? We’re here to assist you and ensure you have a great experience. Thank you for your feedback! Best regards, Kaylee

1 / 5 Share
Oct. 13, 2025

APP Was down now,shit

Store Using app Total reviews Average rating
LouMark 7 months 1 1.0
Developer Reply

Hi there, I am truly sorry to hear about the issues you encountered with our app being down. I understand how crucial our service is to your business, and it is disappointing to learn that we fell short of your expectations. Our technical team has worked diligently to identify and resolve the problem that caused the downtime, and I am pleased to inform you that the app is now fully operational. We are implementing additional steps to prevent similar issues from occurring in the future, ensuring a more reliable experience for all our users. I deeply appreciate your patience and understanding during this time. Thank you for giving us the opportunity to make things right. Best regards, Kaylee

1 / 5 Share
Sept. 12, 2025

Slow support, slow update feature, fix a bug for several months is not finished. Every time I need to update the catalog, it is full of errors and I have to send a support message. Update errors also do not notify users

Store Using app Total reviews Average rating
Sundaygearus About 1 year 3 2.3
Developer Reply

We sincerely apologize for the negative experience you've had with our app. We understand your frustration with the slow support, feature updates, and persistent bugs, especially the recurring catalog update errors. We acknowledge these issues and want to assure you that our team is actively working to improve app performance and implement a proper update notification system. Your feedback is invaluable to us, and we appreciate you bringing these issues to our attention. We are committed to providing a better user experience and are taking steps to address these concerns as quickly as possible. We are sorry for any inconvenience this has caused.

1 / 5 Share
May 20, 2025

Their documentation is old and once you apply something they say this is older version and interestingly at newer versions those features are not there. What they offer and what you get is absolutely different things. They want you to leave reviews so that's why they have too much positive feedbacks so please also read negative ones.

Store Using app Total reviews Average rating
Beauty World 1 day 6 4.3
Developer Reply

Hi there, We're truly sorry for the inconvenience you’ve experienced and appreciate you sharing this feedback. We understand how frustrating it can be when documentation doesn't match expectations, and we apologize for any confusion caused. We’ve reached out to you directly to offer personal support and to clarify the specific features you mentioned. Our team is actively assisting with your concerns, and we genuinely hope we can turn this around and improve your experience with our app. Thank you again for your review— it helps us get better.

1 / 5 Share
April 16, 2025

The app is giving completely false / exaggerated conversion data. Now our Meta ads manager says we have more sales than actual sales we made. We contacted customer servie (Jamie), who said we should just delete their app, without even fixing or checking the issue?? This is really odd, especially given the number of reviews. Hopefully someone can get back to us and explain properly what the issue is.

Store Using app Total reviews Average rating
Labo Mono 8 days 13 1.9
Developer Reply

Hi there, Thank you for your review and for bringing this to our attention. We’re truly sorry for the confusion and frustration this situation has caused. It seems there may have been a misunderstanding during the support interaction. The suggestion to uninstall may have been referring to a different app that could be causing duplicate tracking, which often happens when multiple tracking apps are installed at the same time. It was definitely not our intention to dismiss your concerns. We’ve followed up with you directly via email to provide more personalized support and clarify everything properly. We sincerely hope you’ll give us another opportunity to assist and resolve this for you. Thanks again for your patience.

1 / 5 Share
March 30, 2025

We contacted support regarding serious issues with data tracking – key parameters like fbp and fbclid were missing. The response? “No worries, our app shares everything Meta needs.” Two days later: complete tracking failure, event errors across the board, and deduplication issues on every event (red warning triangles everywhere). We reached out again, and they denied any problem, blaming a supposed “Meta server-side issue.” After multiple follow-ups and a direct conversation with Meta’s technical team, it became clear: Meta had no server-side issues at all. The fault was entirely on Omega’s side. After 11 days of delays, false claims, and no transparency, they finally admitted: “Yes, there's a deduplication error on the purchase event.” At no point were we given logs, real support, or any kind of meaningful resolution. We lost thousands of euros during one of the most critical sales periods of the year (Easter), while Omega support kept us in the dark. Had they simply told us, “our app isn’t working with your setup,” we would’ve switched instantly. Instead, we wasted 12 days and a lot of money. We uninstalled the app and requested a refund. An app that causes this level of damage, denies accountability, and offers no escalation or real tech support should not be listed on the Shopify App Store.

Store Using app Total reviews Average rating
Sua Maestà Sicilia 18 days 4 4.0
Developer Reply

Hi, We are truly sorry for the frustration and losses this situation caused you. There’s no excuse for the delays and miscommunication you experienced, and we deeply regret not providing the level of support you deserved. We should have been more transparent and proactive in resolving the issue, and we take full responsibility for that. Though we understand you’ve already uninstalled Omega, we genuinely appreciate the time you took to share this feedback. It’s a hard but necessary reminder for us to improve—especially in handling critical issues with honesty and urgency. Our Dev team was actually checking your case this morning and realized that you had already uninstalled the app. We truly regret missing the chance to resolve things in time. If you ever decide to give Omega another try, we would love the opportunity to support you again and make your case our top priority to ensure everything runs smoothly. Until then, we sincerely wish you success in your business, and if there’s anything we can do to make up for this experience, please don’t hesitate to let us know. With our deepest apologies, The Omega Support team

1 / 5 Share
March 3, 2025

I dont know how did this App got 1700+ reviews, the app is glitchy almost incomplete, App has basic glitches, have to connect meta account again and again,you cant save views, data is NOT accurate at all,and alot more. The chat support is completely uneducatied in terms of the app workings, highly NOT RECOMMENED

Store Using app Total reviews Average rating
Sowears 4 days 14 3.9
Developer Reply

Hi, We’re truly sorry to hear that your experience with our app has not met your expectations. Your feedback is incredibly valuable to us, and we never want our users to feel frustrated or unsupported. We understand how important accuracy, reliability, and ease of use are, and we take concerns like yours very seriously. Our team is always working to improve, and we’d love the opportunity to learn more about the specific issues you encountered so we can address them properly. Our support agent has already reached out via email to offer priority assistance. Please don’t hesitate to reply—we genuinely want to help resolve any concerns and make things right for you. Thank you for sharing your experience, and we hope to have the chance to turn things around.

1 / 5 Share
Jan. 20, 2025

Before install this app please read it !!! This application did not meet my expectations. I don't bother you with details because everybody have different needs. But the problem is when you delete this app you will face ''additional details'' section in your orders. This app mark orders with some kind of UTM parameters and you cannot fix these corrupted ''additional details'' section. Even the App developers cannot fix it. So do not install this app!!! This app broke my Shopify. Edit: They responded that they wanted to help me (or they try to appear helpful). However, the app developers tried to fix it for more than 1 week. And they couldn't fix it.

Store Using app Total reviews Average rating
CommanderNutrition 12 days 5 3.4
Developer Reply

Hi! Thank you for sharing your experience with our app. We're sorry to hear that it did not meet your expectations. We genuinely strive to provide a seamless experience for all our users and regret any inconvenience caused. The issue you mentioned regarding the "additional details" section is uncommon, and we deeply apologize if it caused any disruption. Our support team is always here to guide you through fixing this manually or addressing any lingering concerns. We would love the opportunity to assist you further and make this right. Please feel free to contact us at [email protected] or our 24/7 live chat channel. Your feedback is invaluable in helping us improve, and we truly appreciate your understanding.

1 / 5 Share
Oct. 12, 2025

I have tried many fb pixel tracking softwares. This one is the best. The customer service is always ready to help. Thank you!!

Store Using app Total reviews Average rating
ZE Technology Over 2 years 5 5.0
Developer Reply

Hi there, Thank you for letting us know about your dissatisfaction by updating your review from 5 to 1 star. We’re truly sorry for any inconvenience or frustration you experienced while using our app. Could you please share a bit more about what went wrong or what didn’t meet your expectations to our [email protected] email? Your feedback means a lot to us, and we’ll do our best to improve based on your experience. Our team has also sent you an email to offer further assistance, but we haven’t heard back yet. Please check your inbox and reply — we’d really appreciate another chance to support you and make things right!

1 / 5 Share
March 11, 2023

This application is of substandard quality. Despite the availability of customer service within the first 24 hours, subsequent communication has been lacking. Additionally, the application experiences technical difficulties, resulting in poor transmission of event notifications.

Store Using app Total reviews Average rating
UzoShop 4 days 6 3.7
Developer Reply

Hi, Thanks for taking the time to let us know about your issue and we are sorry for the negative experience you had. Our support team has just received your request about the app and is contacting you to support it. We also send you an email regarding the matter, please check and let us know if you need any further assistance. We are terribly sorry again for any inconvenience caused. Best regards, Omega Team

1 / 5 Share
July 28, 2022

i would not recommend this app to anyone! super confusing set up and the support just make you more confused! the instructions and videos they send you does not correlate with your business settings. ive used many apps in my 3 years of using shopify and these guys are by far the most terrible customer support. I would never recommend this guys to anyone!

Store Using app Total reviews Average rating
oz supplyz About 18 hours 10 4.6
Developer Reply

Hello Thanks for taking the time to let us know your issue and we are sorry for the negative experience you had. We appreciate it if there is any chance that we can help you with the app from scratch, so please let us know if you need any assistance. We are terribly sorry again for any inconvenience caused. Best regards, Omega Team

1 / 5 Share
Jan. 12, 2020

Site's homepage started taking long to load because it was waiting for code.jquery.com which may have something to do with this app. Also according to facebook pixel helper my main pixel was showing errors. Uninstalled app and rolled back theme.liquid and its now loading fast with no pixel issues. This app needs more work.

Store Using app Total reviews Average rating
VVS Jewelry 10 minutes 10 2.0
Developer Reply

Hello there, Thanks for your review and for trying our app. For your feedback, we want to confirm that our application totally does not use jquery, so I don't think it is the problem that caused the slow loading issue on your store. Please reinstall the app and our team will help you find out the root problem. Regards, Omega Team

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.