Nembol eBay, Amazon, Etsy + for Shopify

Nembol eBay, Amazon, Etsy +

List and sync on eBay, Etsy, Amazon, Facebook, and TikTok
Rating
4.0
Feedback
59
Reviews
Chart
#1,907
Shopify

All reviews

2 / 5 Share
Sept. 1, 2022

Software gets the job done half of the time. I am looking for a different software, but haven't found a better one yet. Current Issues to beware of: It will doublespace your etsy descriptions. It will require the variation name, option name & sku to match before inventory will sync. It will not allow you to edit the description for each store front separately so you can preserve your product links. It only gives you 2 options for syncing between channels, which are inventory count and/or description/pictures If you use etsy's default Primary Color option and the Color option on ebay, it will not allow you to sync until you change them to match, even though Primary Color more heavily favored by Etsy. no refresh button for already imported products to correct import issues.

Store Using app Total reviews Average rating
VarietyBySKL About 1 month 4 2.5
5 / 5 Share
June 1, 2022

This app is proving to be a great help in me running my inventory between multiple channels. It is one of the lower cost options but is really flexible, has a lot of options and functionality and the support is excellent.

Store Using app Total reviews Average rating
gv8ltd About 2 months 1 5.0
5 / 5 Share
May 31, 2022

We used Nembol to Sync our eBay and it helps us to integrate our Old eBay IDs with 2 Etsy Shops, 2 Amazon Shops, Fcaebook shop, Pinterest, Twitter, shopenvy and shopify due to which we are able to sell on multi platforms with very little efforts. Their Help/Support is great and they reply to your all queries instantly. We already recommended it to our friends and business partners. Its very easy and simple to use. Recommended to all!

Store Using app Total reviews Average rating
www.OnlineSikhStore.com Over 1 year 3 5.0
5 / 5 Share
May 26, 2022

My experience has been pretty great. Nembol does what it claims to do, has responsive chat customer service through the website, and overall offers a ton of value with both listing and inventory sync. ________________________PROS___________________________________ -Syncs with channels reliably (Shopify, Etsy and Ebay for us) -Manages stock numbers without hiccups (So far, not a single problem, which is frankly amazing given my experience with several other options for inv counting) -Customer Service is friendly and responsive-- consistently responding within 24 hours (except for weekends | just take note: they are in Europe, mostly). Several times the CEO directly responded to me even. The whole operation has a very hands-on feel, from my perspective. -Competitive pricing (We actually saved quite a bit by switching to Nembol from other software solutions). -Has an auto-sync that works for most things from Shopify which I wasn't expecting and is super cool. -Platform/site is generally pretty intuitive and the UI is overall fairly easy to use and figure out. ________________________CONS___________________________________ -The documentation is a little lacking in some places. -I have run into a bug or two with importing/getting all our items working (as is, we have about 1300 items, and about 10 are still having some trouble-- though, their team is working on it and I'm sure it'll get resolved). -There are a few minor UI elements/quarks that take some getting used to.

Store Using app Total reviews Average rating
Viridian Gaming 11 days 5 4.4
5 / 5 Share
May 24, 2022

Great customer service means that even when we run into issues we can still work towards solutions and figure things out. App is still developing and fixing issues when they arise which means even if something is broken I know it won't be for long!

Store Using app Total reviews Average rating
Eugene Toy & Hobby 3 months 3 5.0
5 / 5 Share
May 20, 2022

MUST HAVE APP! I sell on ebay, etsy, amazon and shopify and have been searching for a multi listing programme for some time now. I have tried many others out there without success. This app is FANTASTIC, I cannot recommend it highly enough. Most of the products I sell have appx 10 variations per product and take considerable time to list on each channel and now I can list to one channel and then nembol lists to the remaining channels at the touch of a button. I have found for me that to create a new listing to amazon first as this is the most complicated channel then import to nembol, then let nembol list to the rest of the channels. It also has the functionality of keeping all the stock updated which is an added bonus. This app is saving me hours and hours each week and allowing me to spend more time designing new products. I had given up hope of finding a solution that worked but another fellow ebayer mentioned Nembol in one of the facebook groups I am part of, and I thought I might give it a try, and boy I am so glad that I did. Try it you will not be disappointed.

Store Using app Total reviews Average rating
Blossom Lane Cards & Gifts About 1 month 6 5.0
5 / 5 Share
Nov. 22, 2021

We've used every listing app out there, and OVERALL, this app is the best for multi-channel listing. Yes it has some quirks, but so do all the others, as the complexity of listing products and variants differs so much across the channels, it's a wonder that any of them work well. What Nimbol does well: PROS: Pricing. Instant updating and importing of channels. Our listings on ebay, etsy, shopify and Amazon were all slightly different due to trying to manage them individually over the years. But we imported everything, found the differences, then went back, updated the channel SKU's, then reimported and worked that way until we had the channels synched and published using only one Nembol listing. Now it's super easy to update and modify across channels. PRO: Email notification every time the channels synch. This email gives you a list of successful imports and a list of errors. This is SUPER helpful, as at first we were wondering why some products weren't imported. The error log told us exactly the issue. (example: "you have 7 variants on etsy, but 6 variants in Nembol") This cleared our question of what happens when etsy has 6 variants and Shopify had 7. So we deleted the Nembol listing, updated the channel listings, reimported and boom! they matched and synched. CONS: Delisting (from within Nembol): If the listing is directly imported from the channel, you can't delist it from within Nembol. (It says it right on the top of the popup). We overcame this (and preferred this method actually) by just deleting the product in the original channel, then in Nembol, then reimported to resynch everything. Perfect. Overall, if you have a pretty complex channel environment and need to update/edit/modify things a lot, NEMBOL is definitely worth the price.

Store Using app Total reviews Average rating
TrainLab About 1 month 1 5.0
2 / 5 Share
Oct. 7, 2021

I really wanted to like this app because we really needed something like this. Unfortunately, the UI is poor (e.g. delisting is available even when it doesn't work), the functionality is lacking (e.g. no variant image support), and it's quite buggy (e.g. errors without explanation). Also, if you have a larger number of SKUs, the bulk publishing is quite limited with no options for filtering product by attributes. I will say, support was responsive and helpful, but at the end of the day, it's not a support issue, it's a product issue.

Store Using app Total reviews Average rating
Handicraft.com 2 days 1 2.0
Developer Reply

Hello, this review is now (June 2022) quite old. We thank you for it and for the chance it gives us to address some points for all users: 1. Nembol Delist command from a channel works only when that channel is connected to Nembol. If the channel was manually disconnected from Nembol by the user, or if the permissions granted to Nembol were manually removed in the channel apps section, Nembol can't interact with the channel at all and hence can't delist either. 2. Errors are returned by channels. Since you wrote, we kept improving our mapping and our translation of coded errors into plain-language descriptions. The User Experience is now greatly improved. 3. Image per variant: we still do not have this feature. But we planned for it within Q4 2022. Please check later. Everything else about variants list and sync works fine. 4. Listing / syncing subsets of products after filtering. We improved the filtering in the Products tab, and more filtering are planned. We also improved the search with the introduction of exact search in "quotes". Now users' ability to select subset of products to be listed in greatly improved. We will write you privately to find out if you wish to try again our app. Thank you.

1 / 5 Share
July 25, 2021

This app changed the wrong SKU in my Shopify inventory. After reaching out to support a few times, I requested a refund several days ago and haven't heard anything since. These people will take your money and run, so if you make the mistake of paying for a subscription, you'd better hope it works because you're not getting that money back.

Store Using app Total reviews Average rating
PrintSpired Designs 14 days 3 3.7
Developer Reply

Hello. Thank you for your review. Your Nembol subscription was fully refunded on July 27th 2021. Please double check your credit card statement. Nembol syncs products across channels by connecting products via their product-ID of the source channel. With this mechanics, exchanges of SKU codes and edits of "the wrong SKU" are hardly possible. However, it is always possible for a user to duplicate one of more products in Nembol, possibly edit their SKU codes, and use Nembol to re-list them on the source channel plus additional channels. These actions are instrumental to many e-commerce strategies, but if used unplanned may create a certain confusion. Rest assured that we constantly improve our syncing and our documentation thanks to our users' feed-back. And we thank you for this. Best regards.

5 / 5 Share
July 20, 2021

So far so good! I've only had the app a few days and already found it to be so fabulous that I have opened a 2nd account for another Etsy shop that I want to sync to Shopify. I used the first account to swap listings from one Etsy shop to another saving me countless boring mind numbing hours of work! The customer service is great and they get back to you quickly. I definitely recommend this app if you need to sync between Etsy and Shopify.

Store Using app Total reviews Average rating
BookQuoteDecor 1 day 1 5.0
5 / 5 Share
May 22, 2021

The Nembol team has been great, they always help with my problems and are actively working on the platform all the time to make it better. Thank you team

Store Using app Total reviews Average rating
Fashion Colab 3 months 10 4.6
5 / 5 Share
May 20, 2021

Fantastica app. La usiamo per pubblicare prodotti su eBay e Amazon da Shopify, e per centralizzare ordini e allineare magazzini. Serve un po' di avviamento all'inizio e per questo il supporto è di grande aiuto. Grazie!

Store Using app Total reviews Average rating
grivelusa About 2 months 1 5.0
5 / 5 Share
April 21, 2021

Nembol is an excellent approach to help those who are selling on different platform. The customer service I received from them is second to non! A+++++

Store Using app Total reviews Average rating
APADANA-RETAIL 2 months 1 5.0
1 / 5 Share
April 20, 2021

I used this app to set up Etsy integration. During the trial, I chose a more expensive tariff and turned it off the next day, but the money was withdrawn from me and they refused to return it. During work, it was not possible to change the tariff anywhere, the tariff can be canceled only after a message to the developer's mail. Nowhere was it written about the additional payment for changing the tariff. Support responds for a long time. Also I uninstalled the app the next day because it didn't work. Orders were not synced. I ended up paying money for nothing. The app didn't work. I do not recommend it. Be careful. Don't install this app!

Store Using app Total reviews Average rating
SequoiaHarness 2 days 1 1.0
Developer Reply

Hello, we are sorry you had a less then optimal experience on Nembol. According to our records, you upgraded out of the free trial into a paid plan. This stopped the free trial and triggered the charge, collected by Shopify. It seems you haven't noticed it , but all users can downgrade to any smaller plan at any time. For users paying through Shopify, it is sufficient to uninstall the app to stop the charge. We are very sorry you overlooked these options, and we understand this may have frustrated you. Wished you to come back, we'd be happy to help you at any time, towards a better set-up and understanding of our application.

1 / 5 Share
March 31, 2021

AWFUL. This app doesn't work properly. When linking items into ebay it defaults them all to the antiques category. You can then change this in ebay (taking hours) and then this app overrides this and changes them all back to antiques again. Also when an order is placed it doesn't pull through the postage that the customer has paid so the total sales isn't accurate for VAT and accounts purposes. I have reached out to customer support 4 times, each time my message is read and after waiting 2 days for a response it is time to move away from this app and there lack of customer support. Avoid like the plague. - Back to ink frog I go (I had moved away from ink frog because I wanted to link Etsy, amazon and ebay together but this really isn't worth the hassle - never had any of these problems before.)

Store Using app Total reviews Average rating
Hollies Haberdashery 2 days 3 1.0
Developer Reply

Hello, our customer support replies from Europe during local business hours. We are sorry this wasn't enough for you, we really try to do our best. Nembol uses eBay’s automatic categorizer to put products in eBay's best-fitting category, based on the keywords written in the "Category" field within Nembol. Unfortunately, you typed your brand name in that field – which was not recognized as a category by eBay. This is why your items were listed in an unexpected category. As a solution, instead of changing the category in eBay, please change the keyword in Nembol, so it doesn’t get overwritten at the following edit. We confirm Nembol does not transfer postage rules across channels. Postage rules have to be created once per channel, and then they can be assigned automatically to listings in Nembol. It's a matter of 30 seconds, just once. We’d be happy to help you further, just let us know.

5 / 5 Share
March 19, 2021

I obtained this app to help keep my Etsy, Shopify and Amazon listings synced. I am beyond happy with the customer service from this company. And this app is very powerful. I'm learning something new everyday. I haven't been able to sync my Amazon listings because I'm not a Pro Seller and I'm still tweaking the process with which i import orders to Shopify from Etsy I've been able to link to my facebook, pinterest, twitter and tumbler. Thank you so much for making this app!! Great job!

Store Using app Total reviews Average rating
4 / 5 Share
March 18, 2021

app che fa il suo lavoro in maniera egregia, con l'aggiunta di qualche integrazione meriterebbe senza dubbio 5 stelle. E' sicuramente sulla buona strada!!!

Store Using app Total reviews Average rating
Mattoncino Matto 4 days 1 4.0
1 / 5 Share
March 11, 2021

dont use this app. worse customer support i ever saw!!! they will never answer! maybe after a few days.

Store Using app Total reviews Average rating
Ben-Ari Art Gallery 21 days 2 3.0
Developer Reply

Hello, we sincerely apologize if we were unable to meet your expectations. Based on our records, we understand that you are located in the United States. While 45% of our customers are based in the US, the remaining 55% are spread across different regions, including Far East Asia, Australia, and New Zealand. Considering this distribution, we made the decision to set up our support operations in Europe. Regrettably, it appears that you have been contacting us during nighttime in our time zone, but we made it a priority to respond to your inquiries within two business hours. We apologize if this was not sufficient for your needs. Please feel free to let us know if there is anything else we can assist you with. We appreciate your understanding. Best regards.

5 / 5 Share
March 4, 2021

Before the customer service could even enjoy his first coffee, I already pestered Guido with several questions. He helped me very sweetly and competently. I have rarely experienced such great customer service. 5 stars for Guido and his perfect customer service.

Store Using app Total reviews Average rating
Nest Vintage Store 27 days 1 5.0
Developer Reply

Wowow! Thank you, my boss will be happy! :-) And our techies have already implemented the filter to max 100 characters on Pinterest title which was blocking your listings from going on. You can rock them up now!

1 / 5 Share
Jan. 26, 2022

Customer service is rude and unhelpful. This is also the only app on the market that can’t sync orders correctly. When multi item orders sync they get broken out into multiple orders.

Store Using app Total reviews Average rating
Goblin Clan Games 4 months 3 3.3
Developer Reply

Hello, we sincerely apologize for any inconvenience caused by your experience. Our customer support team works diligently to assist all users to the best of their abilities. Please understand that our response times are aligned with European business hours, which may result in delays for users in different time zones. Regarding our "order transfer" feature, it is still currently marked as "Beta" as of May 2022. Despite this, it does enable the transfer of orders to Shopify, generating one order in Shopify per each order line created in connected channels. We acknowledge that there is room for improvement, and we are actively working on enhancing this feature. We will keep all users informed of updates through our monthly newsletter. It is important to note that while order transfer is a part of our offering, Nembol primarily focuses on easily listing products and syncing inventory, which are the key features we market. If there is anything else we can do to support you, please do not hesitate to let us know. We appreciate your feedback and value your continued partnership. Thank you.

Previous Page 2 of 3 Next

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.