Shiprocket: eCommerce Shipping for Shopify

Shiprocket: eCommerce Shipping

Grow your business faster with a trusted eCommerce partner
Rating
4.0
Feedback
657
Reviews
Chart
#114
Shopify

All reviews

1 / 5 Share
Sept. 4, 2024

I am extremely disappointed with the service provided by Shiprocket. Despite the fact that my order was successfully delivered to the customer, I attached an image for proof, Shiprocket dashboard still showed the order as undelivered. I have made numerous attempts to contact their customer support team to resolve this issue, but it seems that my concerns have fallen on deaf ears. To make matters worse, when I received the shipment back, it contained a completely different product than what was originally sent, because obviously the customer already received the order. This is a clear indication of negligence and mishandling of the order. I am utterly unsatisfied with the lack of control over shipments and poor service provided by Shiprocket. And this is not the first time I've faced this issue, there are several different issues like lost shipment, undelivered shipment wtc with their service. I would not recommend their services to anyone.

Store Using app Total reviews Average rating
Organique 8 months 10 3.8
Developer Reply

Hi! This is not the impression we want you to have of us. I tried connecting with you to address this further, but there was no response from your end. Please share your concern in details on [email protected] so that we can look into it and assist you further. - RV

1 / 5 Share
Aug. 30, 2024

Closing my account with them today. Worst service. and there are Fools and stupid people sitting on customer care, they will tell you the status of your package, ticket and concern what you can already see on dashboard. No Solution. comapny pays them just to say Sorry. I don't know how they say sorry to so many customers and collect paycheck and go home. probably that's only they are good for and are suitably employed by company. Noone ever solves anything including their senior managers who are just more experienced in saying sorry in better language and authority and that even they have escalated the issue. To whom, no one knows and nothing happens. The tickets are shown resolved after 48 hrs having done Nothing. Most pathetic service. Have had enough now.

Store Using app Total reviews Average rating
INDIPEEPAL 2 months 4 4.0
Developer Reply

Hi! I wonder what went wrong. Please share the registered contact details at [email protected] with the subject line "Response to Shiprocket" and we will connect with you on priority.

1 / 5 Share
Aug. 22, 2024

TATTI company- BULSHIT- No reason Weight dispute create karte hai... and auto deduct from wallet.... ****WORST***** ****CHEAT**** FRAUDSTER Be aware guys....

Store Using app Total reviews Average rating
Hamshi Wonders 4 months 2 2.5
Developer Reply

Hi! Apologies for all the hassle. As discussed on call, the discrepancy charged by the courier partner is correct and the proofs have been shared on your panel. - RV

1 / 5 Share
Aug. 2, 2024

Pathetic. Pathetic. Pathetic. I have been using Shiprocket for years. not because I want to, but because I am forced to, as there aren't any alternatives. All those problems that were there when I started using Shiprocket are still there. This means that they have no plans to change. They will deliver 80% of your orders without any hassle. The remaining 20% will get undelivered, with fake delivery attempts. They don't have any leverage over these couriers like Delihivery and Amazon-Masters of Fake attempts for COD. And those 20% undelivered orders are enough to give you massive headaches and unwanted criticism from Customers. As a Brand, this alone will tarnish our reputation. Though they are coming up with new offerings, everything is based on their core offering as Courier Aggregators- And they have failed miserably in this. Frustrating. Head-Ache Inducing.Pathetic. Good for Nothing Customer Care will ask for 24-48 hrs to find the solution- and that solution will be RTO, with the hungry Courier Companies charging you for sending the package back to us. Just think about it- They show the audacity to take shipping charges, make fake attempts, and charge us for RTO, thus making us pay for their mistake. It's a minimum loss of 200 Rs per order. Just Imagine how it will affect our business. There will be thousands of Sellers with this same experience. I hope their CEO sees this comment. I hope they correct themselves. But, all these years of my terrible experience suggest that they won't change. What a Pity!!!

Store Using app Total reviews Average rating
Arte House 6 months 12 4.7
Developer Reply

I apologize for the inconvenience caused, Have arranged a callback to discuss this further and resolving it. - RV

1 / 5 Share
July 26, 2024

Store Using app Total reviews Average rating
Clofii Over 1 year 1 1.0
Developer Reply

Hi! I wonder what went wrong. Please share the registered contact details at [email protected] with the subject line "Response to Shiprocket" and we will connect with you on priority.- RV

1 / 5 Share
July 22, 2024

The support is the most pathetic. There is a lost shipment which has been 'Shiprocket Secured' and shipped on March end via Indiapost. The shipment was lost. After escalating the issues, they take 3 months of time postponing the response and close the ticket claiming the shipment has been delivered. Even after submitting the voice recoridng of the customer claiming that no one has contacted him, they just repeat the statement that it has been delivered without giving any proof. We understand that shipments can be lost occassioanlly. But what is the purpose of charging extra money in the name of 'Secure Shipment' if they just want to waste months of customer's time in following up and try to dodge with false claims.

Store Using app Total reviews Average rating
The Bike Affair Over 2 years 9 4.6
Developer Reply

I apologize for the inconvenience caused, Have arranged a callback to discuss this further and resolving it.

1 / 5 Share
July 5, 2024

SUCH A PATHETIC PALTFORM. NO CUSTOMER SERVICE. NO RESPONSE BY RAISING TICKET. YOUR TICKET GETS AUTOMATICALLY CLOSED. THEY EARN BY RAISING WEIGHT DESCREPENCIES. SHOPIFY SHOULD REALLY BAN THEM FROM THEIR STORE. PLEASE DO NOT CONNECT SHIPROCKET WITH YOUR SHOPIFY ACCOUNT. WE HAVE STOPPED USING SHIPROCKET SINCE 2 MONTHS AND STILL THEY ARE RAISING WEIGHT DESCREPCIES AND DEDUCTING MONEY FROM OUR WALLET. PLEASE DO NOT USE SHIPROCKET.

Store Using app Total reviews Average rating
Letshandcraft 6 months 3 3.7
Developer Reply

Hi! That's not what I want you to experience. Please share the registered contact details at [email protected] with the subject line "Response to Shiprocket" and we will connect with you on priority.- AG

1 / 5 Share
June 19, 2024

Extremely disappointed with Ship-rocket and their practises. I have just started my one e-commerce website and used shiprocket for my first 3 parcels and was charged an insane amount thanks to so called discrepancies. Will never use this website again and will warn everyone against it.

Store Using app Total reviews Average rating
Amaatie 9 days 1 1.0
Developer Reply

I apologize for the frustration caused by your recent experience. Your feedback is important to us. I'll review the charges and reach out to discuss this further.

1 / 5 Share
July 26, 2024

Customer care only knows to give time 24-28hours they will not do anything. i lost my sales + customers and got bad reviews on my site. Even if you will fill NDR (with recording) even if you will do conference call with shiprocket and customer. they are helpless only can give 24-28hours time if courier boy wants he will if not he will return. . according to reply i also try to contact them again they again not doing anything. they are not giving refund of my 2 month old parcels. which is not delivered to me AWB are R121811627KR and R121800688KR

Store Using app Total reviews Average rating
Vijay & Sons 11 months 10 3.6
Developer Reply

Hi, I apologize for your recent negative experience. Please share the registered contact details at [email protected] with the subject line "Response to Shiprocket" and I will connect with you on priority.- MB

1 / 5 Share
May 7, 2024

My courier is delayed by more than 14 days which had an original delivery timeline of 4 days. What other words should i use to explain the amazingingly HOPELESS SERVICE.

Store Using app Total reviews Average rating
Whirling Dervish 1 minute 1 1.0
Developer Reply

Hello! I apologize for the hassle. I want to inform you that Shipment was delivered on 9th May and I have refunded the freight charges against the shipment to your SR wallet. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. - MB

1 / 5 Share
April 20, 2024

I've been using Shiprocket for a while now, and unfortunately, I've consistently faced issues with missed pickups. After scheduling orders, no pickups occur, and there's a complete lack of communication from Shiprocket regarding the delays. This has happened on all orders, significantly impacting my ability to fulfill orders on time. This lack of reliability is causing major problems for my business. Customers expect timely deliveries, and these missed pickups are leading to delays and frustration. I would appreciate it if Shiprocket could address this issue and ensure consistent pickups are scheduled and communicated effectively.

Store Using app Total reviews Average rating
Jiva Tattva 13 days 1 1.0
Developer Reply

Hi! That's not what we want you to experience and we are sincerely sorry. As per the telephonic conversation. the shipment with AWB no. FHxxxxxxxx1IN is cancelled as per the current status and the refund for freight charges has been credited to your wallet. - MB

1 / 5 Share
July 9, 2024

Worst service Fake weight discrepancy, I am selecting Air service and also fastest to give good service to our customer, but product not getting pickup even after several follow up and they always ask to wait till evening. And they don't have customer service after that. For fake weight discrepancy I am moving to consumer forum, even in Image provide by courier service provide our parcel clearly visible, size is smaller than 4*6 inch courier slip still they charging higher volumetric weight. waste of time being with ship rocket. I will also make reel for the same and post across social media and review for service.

Store Using app Total reviews Average rating
Jenni and Janki 7 months 4 3.0
Developer Reply

Hi! That's not what we want you to experience and we are sincerely sorry. Please share the registered contact details at [email protected] with the subject line "Response to Shiprocket" and we will connect with you on priority.- MB

1 / 5 Share
Feb. 5, 2024

poor service

Store Using app Total reviews Average rating
Deltahome 3 months 1 1.0
Developer Reply

Hi! That's not what we want you to experience and we are sincerely sorry. Our team tried to contact you on your registered number however had no luck. Please share an alternate number or convenient time for call back at [email protected]. - MB

1 / 5 Share
Nov. 22, 2023

Placed order Sr2950 with tracking 14326582656808 with shiprocket packaging on 6th of November not delivered yet.. Every day it shows out for delivery then says incomplete address I have ordered on this same address multiple times before.. No one has contacted me.. Either deliver my parcel or Cancel my order and refund me

Store Using app Total reviews Average rating
Silver Lining Jewellery 18 days 8 4.5
Developer Reply

Hello! I understand the urgency of the shipment and apologize for the hassle. I want to inform you that the shipment was delivered on 23-11-2023. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. -MB

1 / 5 Share
Aug. 29, 2023

Absolute Nightmare! Avoid ShipRocket Like the Plague! I can't even begin to express the utter frustration and disappointment I've experienced with ShipRocket. If I could give them zero stars, I would in a heartbeat. This app is an absolute dumpster fire, and I implore anyone with even a shred of common sense to steer far, far away from it. From the moment I started using ShipRocket, it was like diving headfirst into a bottomless pit of incompetence. The user interface is a chaotic mess, reminiscent of a cheap '90s website that hasn't seen an update since dial-up internet. It's as if the developers actively went out of their way to create the most convoluted, counterintuitive app possible. And don't even get me started on their customer service. It's non-existent, to say the least. It's clear that ShipRocket has a "take your money and run" mentality, leaving you high and dry when you encounter inevitable issues. It's like they hire support staff based on their ability to ignore and frustrate customers rather than assist them. Bravo, ShipRocket, you've truly mastered the art of customer neglect. But wait, it gets better. The app's performance is a complete joke. Expect error messages at every turn, and brace yourself for the app crashing more times than a demolition derby. It's astonishing how a company can release such a shoddy, half-baked product and still have the audacity to charge for it. Shipping? More like "never-shipping." ShipRocket has turned what should be a straightforward process into an unending cycle of delays, miscommunication, and lost packages. I wouldn't trust this app to ship a message in a bottle, let alone anything of actual value. In conclusion, ShipRocket is an abomination of an app. It's an insult to anyone looking for a reliable, user-friendly shipping solution. Do yourself a favor and avoid this disaster like your business's reputation depends on it – because it does. ShipRocket, you should be ashamed of the garbage you've put out into the world. I wish I could erase my encounter with ShipRocket from my memory. If I could physically throw this app into a black hole, I would do it without hesitation. AVOID AT ALL COSTS! bad service unethical practices all they want is to steal money from here or there, totally unacceptable

Store Using app Total reviews Average rating
Wiremart 9 months 2 1.0
Developer Reply

Hello! Our team tried to contact you multiple times on your registered number, however had no luck. Please share your alternate number or convenient time at [email protected] with the subject line "Response to Shiprocket" and we will connect with you on priority.- MB

1 / 5 Share
July 18, 2023

you will get sucked in by the easy UI and an excellent presentation , then once your store starts growing and hits a mark of 200-300 shipments a month is when shiprocket fails you big time. Worst customer service, poor grievance redressal times, account manager that will never answer your call, tickets that stay open for weeks, mails that dont get answered. i lost 60,000 worth of business due to poor response time from shiprocket. They even refuse to change the account manager. Don't get lured. Go for a aggrigator that cares and bothers to respond.

Store Using app Total reviews Average rating
RYZ 10 months 3 3.7
Developer Reply

Hey! I understand this must have been extremely inconvenient for you. I hope your concern has been addressed over the call. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. - MB

1 / 5 Share
July 4, 2023

fake services first they took your order by accepting the pincode and when the shipment in there hands they say sorry we can't deliver to this address and you have to pay extra for RTO what a fooling scheme i refer not to use there services

Store Using app Total reviews Average rating
Milansafety 8 days 1 1.0
Developer Reply

Hello! We understand this must have been extremely inconvenient for you. We have shared the details on your registered mail with ticket number: 6654269. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. - MB

1 / 5 Share
April 2, 2025

worst customer service policy. no way to escalate weight discrepancies. i have uploaded the images for AWB: 7D9149137 when the courier mentioned it was 0.5kg excess weight on the weight discrepancy panel. i have uploaded the images of the package at the time of booking the shipment and they were the exact images i have provided you at the time of dispute. the weight image has the details of the weight as well as the package details in it. how can you close the dispute if all the evidence was provided i want my money back for the excess amount charged from me. no way to reach the support from ship rocket as the tickets are autoclosed for non delivery of articles. lost a lot of items and customers due to this. cheaters AWB:1904043857456 AWB: FH004650783IN where are they? no response. very unprofessional

Store Using app Total reviews Average rating
gunturkhadi Over 2 years 1 1.0
Developer Reply

Hello! We hope your concern has been resolved. We would like to inform you that the shipment AWB: 20xxxxxx36 has been delivered to your customer. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. - MB

1 / 5 Share
July 5, 2023

we are done with ship rocket after 3 years. They are just getting worst day by day. Asking for simple help and they are taking days to solve it. It's been more than a month, and no resolution has been given on many tickets. Their customer service is really poor, and day by day it is getting poorer. I m pretty sure after this review I will get a call and a fake promise will be given that I will be given help, and at the end of the day he or she will ask to change my rating.

Store Using app Total reviews Average rating
The Bohemian Store Almost 3 years 3 3.7
Developer Reply

Hello! Thank you for your valuable time during the conversation over the call. We hope your concern has been addressed. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. - MB

1 / 5 Share
April 8, 2023

Very bad courier service. They never solve any problem. Please don't use shiprocket . Customer care service very bad.

Store Using app Total reviews Average rating
Smith & Blake About 2 months 5 4.2
Developer Reply

Hello! We hope your concern has been resolved by the team. Please feel free to mail us at [email protected] for further assistance. - MB

Previous Page 4 of 7 Next

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.