BOOSTER AI SEO + AEO OPTIMIZER for Shopify

BOOSTER AI SEO + AEO OPTIMIZER

The trusted AI SEO app for speed, sharp images, higher...
Rating
4.8
Feedback
5,486
Reviews
Chart
#83
Shopify

All reviews

1 / 5 Share
Nov. 11, 2025

Store Using app Total reviews Average rating
Q-Tech ® Almost 7 years 4 3.8
Developer Reply

Hi there, I’m really sorry to hear that your experience hasn’t been ideal. I took another look at your account, and it seems that your recent issue was with the SEO Audit tool may still be flagging some issues even after you’ve already addressed them. ​ Please note that I’ve already sent a collaborator access request to your Shopify admin 15 days ago so we can take a closer look and fix this for you directly. I have re-sent it today along with an email. Once you accept that request, we’ll be able to investigate and make sure everything is working as expected. Looking forward to hearing back from you soon. Best regards, Lester

1 / 5 Share
Nov. 7, 2025

Store Using app Total reviews Average rating
Pacific Biomedical About 1 year 2 3.0
Developer Reply

Hi there, Thank you for sharing your feedback, and I’m truly sorry to hear that your experience with Booster SEO didn’t go as expected. We always aim to make the app simple, reliable, and genuinely helpful for every merchant, so it really matters to us when we fall short of that goal. I’d love to better understand what went wrong so we can make it right and ensure you’re fully supported moving forward. Whether it’s a billing concern, a setup issue, or something not working as intended, our team is here to help. We’ve also reached out to you directly via email to assist further and resolve this as quickly as possible. Your input is incredibly valuable to us and helps us continue improving the app for everyone. Warm regards, Pat Booster SEO – Tier 2 Support

1 / 5 Share
Oct. 18, 2025

Been paying the top price for this app for numerous years, upon checking today i can see the app has done nothing at all in over a year; despite my website having a total redesign in this time. I'd like a refund for every month ive paid for this app and the app has done absolutely nothing at all

Store Using app Total reviews Average rating
DC Packaging Over 3 years 10 3.8
Developer Reply

Hi there, Thank you for taking the time to share your feedback, and we’re truly sorry for the confusion and frustration this caused. After checking your account, we confirmed that your SEO optimizations are fully active and working correctly in the background. The issue you noticed, where the reports seemed inactive — was actually due to a temporary dashboard sync delay following recent Shopify API updates and our own dashboard redesign. Our engineering team has already been working to stabilize this update so that your live SEO results display accurately again. In the meantime, we’ve verified that your backend SEO score is currently 90 (Grade A), which shows that your site remains properly optimized. We’ve also reached out to you privately via email with a few follow-up details and a note of appreciation for your continued support. Thank you again for sticking with us, we’re confident that everything will be fully synced and running smoothly shortly. Warm regards, Pat Booster SEO Tier 2 Support

1 / 5 Share
Nov. 9, 2025

EDIT: First, they ruin your website, causing hundreds of dollars in damage, and then they tell you they'll give you a free subscription (which is obviously not true because it's all a setup). I tried to ask for real, technical information about how the program works in the back end, and they were unable to answer me, except to say the usual childish nonsense and advise me to read their guides, which say absolutely nothing. After I asked for technical information, they blocked my email and never replied again. For me, these are not serious service. I have many doubts about the positive reviews from people who really enjoyed themselves...I had to solve the problem of damaged images (150 random ones) by manually fixing more than 5,000 media files, as it was difficult to find those that had not been damaged by “optimization.” For me, this experience was a waste of money and a lot of energy. The app is unclear about costs and synchronized products. To understand it better, you have to write to customer service, which has proven to be very incompetent in answering specific questions. The synchronization dashboard shows fake numbers because the free plan generates alt text for 150 random images from the store, which is the only feature available with the free plan. The other plans are all very expensive, and to do basic things like image optimization, you need to sign up for the $69 plan. It's a rip-off; there are many apps that offer the same thing at 1/3 of the cost.

Store Using app Total reviews Average rating
Polumi About 1 hour 11 1.6
Developer Reply

Hi there, Thank you for taking the time to share your feedback. I’m sorry to hear about the frustration you’ve experienced. I’d like to clear up a few points and also make this right for you. First, regarding the free plan: you’re correct that it applies alt text to 150 images as a way to give merchants a preview of how the feature works. This isn’t intended to show “fake numbers” but rather to demonstrate functionality before committing to a paid plan. Our higher-tier plans go beyond image alt text to cover a full suite of SEO optimizations, including structured data, meta tags, redirects, broken link fixes, and more. As for pricing, I completely understand your concerns. While there may be other apps available, ours is designed as a complete SEO solution built specifically for Shopify — not just individual features, but how everything works together to improve long-term visibility and rankings. It’s also one of the most proven and trusted SEO apps on Shopify, as reflected in the installs and reviews we’ve received. That said, I’d really like you to experience the full value our app can bring. I’ve sent you an email so we can discuss this further and help you out directly. Looking forward to your response. Best regards, Lester

1 / 5 Share
Sept. 14, 2025

Store Using app Total reviews Average rating
Skull Fingerboards Almost 2 years 1 1.0
Developer Reply

We're so sorry about your experience. We truly value your feedback and would love to understand how we can improve. Please reach out to our support team so we can assist you promptly! – Kevin & Booster SEO Team

1 / 5 Share
Aug. 16, 2025

I can't say anything about the app. But I've been waiting almost a year for the app to work at all. I keep being put off again and again. As compensation, I got a 1-year subscription for free. D When the app finally loaded after half a year, it continued. I wanted to redeem the 1-year subscription. However, there is now a problem with redeeming the subscription. Now I've been waiting another 3 months without success. I'm not getting an answer from support either. And I really wasn't annoyed. I have asked maybe once in 2 weeks if there is an update. Too bad, because the app is really praised.

Store Using app Total reviews Average rating
Terrassendach-Buddy 6 months 6 4.3
Developer Reply

Hi Maurizio, Thank you for taking the time to leave your feedback. I’m truly sorry to hear that your experience with our app didn’t meet expectations. I completely understand how frustrating it must have been to run into delays after upgrading to Premium. In your case, the issue was tied to the way Shopify’s Billing API syncs subscription confirmations back to our app. Occasionally, this handshake can get stuck, which prevents Premium from being unlocked even though the upgrade was processed. While the underlying changes don’t affect your store’s data or theme safety, we know how disruptive it is when access doesn’t match what you paid for. We’ve sent you an email to learn more about what happened so we can investigate and assist you directly. Our team is committed to resolving this quickly and also improving how our subscription flow handles edge cases like this, so that it doesn’t happen again. Thank you again for your patience and for giving us the chance to make this right. Best regards, Pat Booster SEO Team

1 / 5 Share
June 21, 2025

Isn't clear upfront that it adds code to the site which is not trivial to remove safely.

Store Using app Total reviews Average rating
Renaissance Wardrobe 16 minutes 2 3.0
Developer Reply

Hi Gareth, Thank you for taking the time to leave your feedback, I’m truly sorry to hear that your experience with our app didn’t meet expectations. We understand how concerning it can be to discover code changes in your store, especially when they’re unexpected. While Booster SEO does apply certain on-site optimizations to improve SEO performance, these changes are safe, non-destructive, and fully revertible. That said, we recognize that this behavior could have been communicated more clearly, and we're actively working to improve that. We’ve also reached out to you via email to clarify the changes made and offer any additional support you may need. If there's anything we can assist with further, we’re more than happy to help. We appreciate you giving Booster SEO a try and value the opportunity to learn from your experience. Best regards, Pat Booster SEO Team

1 / 5 Share
May 20, 2025

Would not work after continually selecting paid plan. CS was no help

Store Using app Total reviews Average rating
ivyandlavyboutique About 1 hour 2 1.0
Developer Reply

Hi there, Thank you for your feedback, and we’re truly sorry for the inconvenience. After a thorough investigation, our team found that the issue was due to a billing error on Shopify’s end - not from our app's side. That said, we’ve already reached out to you via email with a detailed explanation and a special offer to hopefully make things right with you. We’d love the opportunity to turn this around and are just waiting for your response. 🙏 Best regards, Lester

1 / 5 Share
April 22, 2025

I've been waiting for almost half a year now on an update while the app isn't working. The people keep telling me things will be alights, but they won't. The product is outdated and doesn't work on my theme.

Store Using app Total reviews Average rating
Bretels.nl 4 months 2 3.0
Developer Reply

Hi Hein, Thanks for sharing your feedback with us — I completely understand your frustration, and I want to assure you that your case has never left our radar. The issue you're experiencing stems from a rare conflict between your store’s theme configuration and some recent updates on Shopify’s end. This conflict is preventing the app from working seamlessly with your theme, and it requires a specific technical solution. Our engineering team is working closely with Shopify to fully resolve this, but because of the complexity of the issue, it’s taking some time to ensure that everything is properly aligned and functioning. Our team has been thoroughly investigating this, and while it’s still in progress, we’re making steady headway. We fully appreciate how important it is for you to have a smooth and reliable experience with the app, and we’re committed to getting this resolved for you. In the meantime, I’ve sent you an email with further details on the issue, and once the fix is implemented, we’ll ensure that the app will function as expected within your store’s environment. If you have any additional questions or if there’s anything else you’d like to discuss, please feel free to reach out. We’re here to help. Best regards, Pat Booster SEO Tech Support

1 / 5 Share
April 6, 2025

This app is a total scam, they charge you $25 right away and it is not free 14 day trial. They do not refund the money back even if you cancel the app within two days. Stay away from this app is a total scam.

Store Using app Total reviews Average rating
tekshop.no About 6 years 5 2.6
Developer Reply

Hi there, We’re very sorry to hear about your experience and appreciate you sharing your feedback. We’d like to clarify that our app offers a free plan, and paid plans are only activated when a user manually approves the upgrade through Shopify’s billing screen. Once a charge is approved, Shopify handles all billing and fund transfers. After receiving your email, our team responded promptly requesting a copy of the invoice so we could validate and process your refund. However, it looks like the message may not have been seen on your end. That said, we’ve already gone ahead and processed a full refund for the $24.99 charge as a courtesy. We’ve also sent a confirmation email with a screenshot of the refund transaction for your reference. If you experience any delays, Shopify Support can assist, as they handle the settlement process. We’re here if you need anything else and truly regret that your experience didn’t reflect the standard of service we aim for. Warm regards, Pat – Booster SEO Team

1 / 5 Share
March 8, 2025

I decided to trial this as an insights tool for what I needed to do for my website but changed my mind given the time of this review for me (6am) only to find out that it has completely destroyed ANY, and ALL SEO changes I had made personally; I feel incredibly sorry for anyone else that decides to uninstall this... There is no recovery for this at all..

Store Using app Total reviews Average rating
Niyo's Art Shop 13 minutes 3 2.3
Developer Reply

Hi there, Thank you for sharing your feedback, and I sincerely apologize for any inconvenience this has caused. We understand how frustrating this must be, and we appreciate the opportunity to clarify what happened. When Booster SEO is uninstalled, it removes all of our app’s code from your theme. However, due to Shopify’s restrictions, in some themes, the "comment tags" that prevent duplicate SEO tags might not be automatically removed. This can sometimes make it appear as though previous SEO changes were lost. To resolve this, updating your theme should clear any residual comment tags and restore your SEO settings. You may also need to reach out to your theme developer for further assistance. We’d love to help you get everything back in order. We’ve sent you an email with more details on how to restore your settings, and we’re happy to assist further if needed. Please feel free to reach out—we’d love the chance to make this right. Thank you for your patience and for sharing your experience with us. Best regards, Pat Booster SEO Support Team

1 / 5 Share
Feb. 28, 2025

This title optimization, decided by the app, is to replace the title I originally wrote with a website link?!!! Absolutely speechless, what kind of optimization is this? Reverse optimization? I uninstalled it and will never use it again.

Store Using app Total reviews Average rating
DOACEWear 10 minutes 1 1.0
Developer Reply

Hi there, Thank you for sharing your feedback, and I sincerely apologize for any frustration this has caused. We always aim to provide the best possible experience, and I regret that our app’s optimization did not meet your expectations. Regarding the meta title change, our Meta Title Optimization feature is designed to enhance SEO performance by following structured optimization rules. However, based on your experience, it seems that the generated title was not what you expected. I completely understand your concerns and appreciate you bringing this to our attention. To assist you further, we’ve sent you an email with more details and next steps to investigate this issue. If you're open to it, we’d be happy to look into this further and ensure your titles are optimized correctly. Please feel free to reply to our email or reach out to our support team—we’d love the opportunity to make things right. We appreciate your feedback and are committed to continuously improving our app. Please don’t hesitate to reach out if there’s anything else we can do to help. Best regards, Pat Booster SEO Support Team

1 / 5 Share
Feb. 12, 2025

Well I enjoyed the app up until I actually ran it. Lost HUNDREDS of pictures for my items. Some pictures got duplicated, some go rearranged. Support was quick initially but once I had a real issue it was straight to the "email ticketing" system. Meanwhile my website looks horrible with missing pictures. On top of that, my website is connected to ebay so now all of my ebay pictures are also missing.... I will update this if they come through with a quick fix, but otherwise BEWARE!!!

Store Using app Total reviews Average rating
Gold Spartan About 3 hours 5 4.2
Developer Reply

Hi Gold Spartan, ​ Darrel here from Booster SEO. ​ ​I've read your recent review of our app, and I am so sorry to hear that it caused issues with your images. ​ Our app is not supposed to modify or delete anything on your site's front end since we only inject our app's SEO improvements directly into your site's source code. ​ Having said that, if our app indeed deleted your images, we sincerely apologize, and if you will give our app another chance we will be more than happy to investigate and get to the bottom of this issue. ​ We will thoroughly investigate this issue and get back to you as soon as possible. ​ We appreciate your patience and if you have any other questions, please respond to the email we sent you. ​ Best regards, Darrel

1 / 5 Share
Feb. 5, 2025

A strange review for me I only had it installed for like 5 mins. I wanted to test it to see if I could use it. The free version lets you automatically update Image Alt tags. I was testing this when I got a popup asking to verify the store. I said yes. The person asked me to clarify the store name then asked me to wait "while he made changes". I asked him what changes and are they to my store. Remember at this stage I'd already given the app edit permissions. He said not to worry they are only "coding changes". I said wait can you clarify you are making NO changes to my store excluding Alt tags on images". This is where I started to get a weird feeling about it. He said "Yes I'm making no changes directly to the frontend of your store" ???? I didn't like the ambiguous answer as that is far from a definitive YES so I uninstalled. To be honest it could be great I didn't wait around long enough to see but the way direct questions were answered left me doubting them so I left.

Store Using app Total reviews Average rating
PlayBlue 15 minutes 13 3.6
Developer Reply

Hi there, ​ Lester here from Booster SEO Tier 2 Support, I've just read your recent review of our app and I truly apologize for any confusion or concern caused during your brief interaction with our support team. I completely understand how the situation may have felt unclear, and I appreciate the opportunity to clarify. The free plan of our app indeed focuses solely on optimizing image alt texts - nothing beyond that. The store verification process you encountered is simply a security measure to confirm that the store is legitimate (not a bot), which allows us to whitelist the store for our app’s optimizations (image alt text, in your case). I understand that the terms used by our chat support team may have caused confusion, and I sincerely apologize for the poor choice of words. We’ll ensure our team communicates more clearly moving forward. That said, we’d love the chance to start over and show you the true value of Booster SEO, so I sent you an email so we can discuss this further and find a way to make things right for you. Looking forward to your reply! Best regards, Lester

1 / 5 Share
Jan. 17, 2025

Free plan broke all of my internal links, 636. Wont be purchasing paid plan. SEM rush certification recommended this, but I do not, at least the free plan. Reverted to my backup and immediately resolved. Darrell, there's no IF, it did. Why would anyone give you a second chance when the first chance through the free option already created problems with website health. 90%-80%. It seems you could have a strategy to harm internal links by making the case that's only the free plan to motivate to upgrade. Not a good look and the negative reviews out there explain many more problems that tell me to avoid this tool.

Store Using app Total reviews Average rating
Tractor Part Direct About 1 hour 2 3.0
Developer Reply

Hi Tractor Part Direct, ​ Darrel here, from Booster SEO Support. ​ ​I've read your recent review of our app, and I am so sorry to hear that it caused issues with your internal links. ​ The free plan of our app is limited to one feature only, optimizing image alt tags (bits of image-related code) so that your product images are ranked higher on Google Images. It is not supposed to touch anything else on your store, unless, you are on one of our paid plans. ​ However, if our app did affect your internal links, we sincerely apologize, and if you will give our app another chance we will be more than happy to investigate and get to the bottom of this issue. Should you decide to give our app another go, just respond to the email we've sent you. Regards, Darrel

1 / 5 Share
Jan. 2, 2025

I installed the Booster SEO app on my Shopify store, but my experience with their support has been frustrating. I've been trying to get help through their 24/7 support for several days now, but the issue remains unresolved. A Tier 2 agent even requested access to my store but never logged in to address the problem. Booster SEO provided me with a ticket number, assured me that my issue is a top priority, yet here I am still waiting with no resolution in sight. As a Shopify user, I rely on apps like Booster SEO to function efficiently, but this lack of support is incredibly disappointing. I hope this post helps bring attention to my unresolved issue and leads to a timely resolution. #ShopifyApps #CustomerSupportFail #BoosterSEO #SmallBusinessHelp

Store Using app Total reviews Average rating
Developer Reply

Hi Falicia, Thank you for sharing your feedback, and I sincerely apologize for any frustration or inconvenience caused. We strive to deliver exceptional support, and I regret that your experience fell short of your expectations. I want to clarify the steps we’ve taken regarding your issue. Upon receiving your message on December 30, we immediately escalated your concern to our Tier 2 team, and our engineering team has been actively investigating the issue since. This specific problem appears to be related to unique elements in your store’s theme and recent Shopify platform updates, which have impacted certain app functionalities. Resolving this requires careful coordination with Shopify and thorough testing to ensure compatibility and prevent further disruptions. We’ve also sent you an email providing detailed updates, outlining the investigation process, and confirming the steps we are taking to address this issue. Please rest assured that resolving this remains our top priority, and we are committed to keeping you informed every step of the way. If you have any additional questions or require further assistance, don’t hesitate to reach out. Thank you for bringing this to our attention—it helps us improve and better support merchants like you moving forward. Best regards, Pat Booster SEO Tier 2 Support

1 / 5 Share
Dec. 26, 2024

The module has messed up all the meta fields and the order of the product photos. We have to invest hours to correct everything that was caused by the module.

Store Using app Total reviews Average rating
Legal Power 22 days 9 3.8
Developer Reply

Hi there, Lester here from Booster SEO Tier 2 Support, I have read your recent review and I sincerely apologize for the inconvenience and frustration this situation has caused. I want to address your concerns thoroughly and provide some clarity on the issue you’ve mentioned. First, I’d like to reassure you that our app does not have the capability to directly edit or rearrange meta fields or product photos in your store’s backend. Our app works by creating overrides to optimize meta tags within the source code without altering your original Shopify settings. These changes are non-intrusive and cease to apply once the app is uninstalled. The issues you’ve experienced with product photos and meta fields may have been caused by another app or an unrelated configuration or compatibility error. Unfortunately, without access to your store during the time the app was installed, we could not investigate or identify any potential conflicts or sources of the problem. To address this, we’ve sent you an email with a detailed resolution and next steps to assist you further. Please don’t hesitate to reply if you have any additional questions or concerns—we’d love the opportunity to make things right. Thank you for your understanding, and we’re committed to improving your experience moving forward. Best regards, Lester

1 / 5 Share
Dec. 23, 2024

WORSE APP EVER!!!! I could not do any SEO audits when I first installed this app, so I waited the next day. Still, there are tons of bugs while I am trying to improve SEO performance. So I decided to uninstall the APP. THEY DELETED ALL META TITLE AND DESCRIPTIONS FOR ALL OF MY PAGES. I have to restore a theme to an aged backup and start implementing the updates all over again. STAY AWAP! USE OTHER APP!

Store Using app Total reviews Average rating
ETENWOLF About 18 hours 2 3.0
Developer Reply

Hi Pengpeng, Thank you for taking the time to share your experience, and I deeply apologize for any frustration caused. We aim to provide seamless support and regret that your experience fell short of expectations. I’d like to address your concerns regarding the meta titles and descriptions. Our app is designed to optimize SEO elements but does not inherently delete meta titles or descriptions from your store’s pages upon uninstallation. Such changes are often related to how theme integrations handle data or interactions with other third-party apps. To assist you further, we’ve sent you an email outlining a resolution and next steps to help restore and improve your store’s SEO setup. Please don’t hesitate to reply if you have any questions or require additional support—we’re here to help. Thank you for your feedback. It helps us improve and better support merchants like you moving forward. Best regards, Pat Booster Apps Support Team

1 / 5 Share
Dec. 19, 2024

This app broke my H1 and description tags, I reached out to support over 3 weeks ago, without a resolution. I also used the app for a second time and was charged £60 for using it for under 24 hours. I was promised a refund that has still not materialized. overly expensive, damaging to my website, and unsatisfactory support. I don't recommend

Store Using app Total reviews Average rating
Wylies Outdoor World 2 months 4 2.3
Developer Reply

Hi Drew, Thank you for sharing your feedback, and I sincerely apologize for any inconvenience caused. We strive to provide the best support possible, and we regret that your experience didn’t meet your expectations. Regarding the H1 tags, I’d like to clarify that our app does not have the capability to add or remove H1 tags or modify description tags within your store’s theme files. These elements are typically managed by your Shopify theme or other third-party apps. To address this, we’ve sent you an email with a detailed resolution and next steps to assist you further. Please don’t hesitate to reply if you have any additional questions or concerns—we’d love the opportunity to make things right. Thank you for your understanding, and we’re committed to improving your experience moving forward. Best regards, Pat Booster SEO Support Team

1 / 5 Share
Dec. 16, 2024

Die App lädt die ganze Zeit und hat absolut keinen Nutzen, der Support meldet sich nicht zurück oder hält einen auf den Laufenden, einzig positive ist das man das Geld für das Abonnement als Shopify Guthaben erhalten hat.

Store Using app Total reviews Average rating
Dampfstore.eu About 1 month 2 3.0
Developer Reply

Hi there, Lester here from Booster SEO Tier 2 Support. I’ve read your recent review, and I’d like to extend our sincerest apologies for the challenges you’ve encountered while using our app. We deeply regret any inconvenience this has caused, as it does not reflect the level of service and support we strive to provide to our valued merchants. Our engineering team is still actively investigating and working to resolve the isolated issue that you're experiencing. However, due to its unique and complex nature, it has taken longer than expected to implement a fix. I want to assure you that we are fully committed to resolving this as soon as possible and we have been taking steps to ensure that no affected stores are charged while we work on a solution. For those who may have been billed, we’ve promptly processed refunds or account credits to make things right. To address this further, I’ve sent you an email so we can hopefully continue this conversation and work towards a resolution together as quickly as possible. Thank you for your understanding, and I look forward to hearing back from you soon. Best regards, Lester

Previous Page 2 of 6 Next

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.