Chargeflow Prevent Chargebacks
All reviews
They double charge they charged my shopify bill and then asked me to pay via card I paid via card and asked to them to remove from shopify bill many times very clearly they simply ignore this request. I also never consented to them charging my shopify bill beware,
Hi Velina Rose, Thank you for the feedback, and I'm sorry for the frustration around your billing. We take concerns like this seriously, and we're following up on your account now to review the charges. We've been an official Stripe Partner and official Shopify App for years, so we want to make sure this is handled properly. If we find any charge that shouldn't have been made, we'll correct it. You can reach us at [email protected] and it comes to us directly, and we'll keep you updated. The Chargeflow Team
If I could give 0 stars I would. Of all the chargebacks that have been disputed by Chargeflow I’ve won 0. This app sucks.
Hi Earthtones, Thank you for the feedback, and I'm sorry this has been your experience. Losing disputes you were counting on us to win is exactly what we're here to prevent, and I understand the frustration. We've been an official Stripe Partner and official Shopify App for years, so we take reviews like this seriously and want to make it right. We've reached out to you directly and are going through every dispute we've handled for your store, looking at how each one was built and submitted, and checking that your account settings give us the best chance of winning. If we find anything we should have done differently, we'll tell you plainly and talk through next steps. You can also reach us at [email protected] and it comes to us directly, and we'd be glad to walk you through what we find. The Chargeflow Team
tldr - will take you ,money for no reason for cases you WOULD HAVE WON ANYWAY. been using the app for about nearly a year. not worth it, success rate is about 10%. I took a deeper dive and all the cases i won have been cases where they filled minimum evidence, its literally stuff that's already in the invoice and some data about IP addresses. when i went to chargeflow this is what they said: customer support rep: Aubrey I completely understand where you’re coming from. If you’re looking at the evidence being submitted and feel that it’s something you could put together yourself, it’s completely fair to question whether keeping the app makes sense for you. The value of the service should come from more than simply compiling basic information. The evidence should be relevant to the dispute reason, clearly presented, and give the issuer the strongest possible basis for reviewing the case. If you'd give us a chance, I'll have our Team look into this. Rest assured that your feedback is important as it helps us innovate for a better service that we can provide to our clients like you.
Hi Code Breaker Labs, Thank you for the feedback, and for the detail on how you'd like your disputes presented. Evidence that is relevant to the dispute reason and clearly presented is exactly what we aim for, and we take your points on it seriously. We've been an official Stripe Partner and official Shopify App for years, so we want to get this right for you. Our team has been in direct contact with you and is working through the next steps on your account. You can also reach us any time at [email protected] and it comes to us directly. The Chargeflow Team
I rarely leave reviews, but I want to warn other stores what they're getting into if they install Chargeflow. We were charged $39 per alert. Chargeflow's public pricing page has listed $29 since at least February. So for majority of the time we used the app, we were billed above their own advertised rate, and nobody at Chargeflow ever mentioned it. Their pricing page also says merchants doing over 50 alerts a month get a better price than $29. During a fraud spike in August we did 155 alerts in a single month. We were still paying $39. When I caught it and asked, they agreed to $29 and had me sign an order form. They said 7 to 10 business days. It never happened. They closed my ticket without fixing it. I reopened it and their own agent admitted in writing that they'd blown past their deadline and the pricing was still unchanged. They were billing me $39 weeks after that. Their front facing support is fine. They respond quickly and follow prompts. When it comes to actually resolving anything, there's no urgency at all. Check your invoices against their public pricing page. Don't assume the rate on your account matches what they advertise.
Hi RETROVERSE, thank you for the feedback. We take billing accuracy and clear communication seriously, and it sounds like our team didn't meet that bar for you. Billing for our services is governed by our Terms of Service and any signed order form on file, which outline how fees are calculated, when charges apply, and how account updates are processed. We're following up on this directly with you to make sure everything's accurate and resolved. If anyone else reading this has a billing question, please reach out to our support team so we can look into your account specifically. The Chargeflow Team
If you want to avoid chargebacks and prevent your money from being taken, downloading this app should be the last thing you do. From the very first few days, I started receiving duplicate alerts for the same orders, and I was charged for both alerts even though there was only one order. I have also received alerts that still ended in chargebacks. According to their policy, I should not have been charged for those alerts, yet I was charged anyway. Whenever I have raised these issues, they have simply said that they would escalate them to their internal team. They keep you waiting for several days and then claim that everything is correct, that you were not charged twice, and that they do not charge for alerts that still result in chargebacks—even when that is clearly not true. You only need to do some basic math to see it. If you received X alerts but they charged you for X + Y alerts, something is obviously wrong. Of course, from their perspective, everything is fine because they are the ones keeping your money.
Hi Nuleri, thank you for the feedback, and we're sorry your experience with us fell short. Looking back at this, we didn't get you clear answers quickly enough, and that's on us. We've reviewed what happened internally and made changes so it doesn't happen again. We've reached out to you directly to put things right. The Chargeflow Team
Hi MaxSleek, Thank you for the rating, and we're sorry it's this one. There's no written review here, but we've looked into your experience with us and we know it fell short - both on the answer you were waiting for and on how long it took to get to you. That's on us, and we're not going to make excuses for it. We've reached out to you directly with a clear explanation and a way to make things right. We've also taken the issues this raised back to our team, because the gaps here weren't about one conversation — they're things we need to fix. If anything is still unresolved, please email us directly at [email protected] and it comes straight to us. The Chargeflow Team
They are scammers! There service doesn't work, but you pay for it! They charge you 29$ on each dispute ! without any action from their side!! You don't get an alert before it's shown on shopify, and they don't make a refund for the customer. So, they just make it worst for you, and charge you extra 29$ additional to bank fees and return amount!!! Contact them many times, and even I deactivate my account with them, they still charge my credit ! I can't get off from this very bad service!!!
Hi Vivaly, thank you for sharing this feedback, we're sorry your experience with Chargeflow fell short of what it should have been. This isn't the standard of service we aim to provide, and we want to make it right. Our customer experience team has reached out directly to address this and ensure your account and billing concerns are fully resolved, with full transparency every step of the way. We take feedback like this seriously, it's how we keep improving for merchants who trust us. Please look out for our message, and don't hesitate to reply so we can get this sorted for you as quickly as possible. The Chargeflow Team
Sadly hard to navigate through and to understand ..
Hi Aleo, thank you for sharing this feedback, we're sorry the app felt hard to navigate, that's not the experience we want for any merchant. We'd love to make this easier for you. Our customer experience team has reached out directly to walk through any setup questions and make sure everything is clear from here on out. We take feedback like this seriously, it helps us keep improving for the merchants who trust us. Please look out for our message, and don't hesitate to reply so we can get you set up smoothly. The Chargeflow Team
DO NOT INSTALL THIS APP. I rarely leave negative reviews, but merchants deserve to know what they're getting into before wasting their time. Chargeflow advertises itself as "Free to install", yet somehow fails to clearly disclose that after spending over an hour installing the app, connecting your store, entering business details, reviewing settings, and working through the onboarding process, you'll be hit with a mandatory $100 authorisation hold before activation. Not on the pricing page. Not prominently on the App Store listing. Not before installation. At the very end, after you've already invested your time. When I questioned this, I was met with AI-generated responses, copy-and-paste templates, and support agents whose sole objective appeared to be defending the process rather than addressing the concern. Even after escalating the matter to management, the response was effectively: "the information exists if you search hard enough for it." That completely misses the point. A requirement like this should be clearly disclosed upfront, not buried in help articles and discovered after merchants have already committed their time. The most concerning part is that after reading other reviews, it became obvious that this complaint has been raised repeatedly by other merchants. The responses provided to them were nearly identical to the responses I received, which tells me Chargeflow is fully aware of the issue and has chosen to continue the same practice. We were evaluating Chargeflow for implementation across more than 14 Shopify stores. Instead of securing a significant customer relationship, they managed to destroy confidence before we even became a customer. If this is the level of transparency and support provided during onboarding, I have absolutely no interest in trusting them with chargeback management. Save yourself the frustration. There are other providers in the market that don't require you to spend an hour setting everything up before springing a surprise $100 hold on you and then sending AI-generated excuses when you question it. Avoid.
Hi Pixel Burn, thank you for the detailed feedback, and we're sorry the $100 authorization hold wasn't made clear to you before you invested the time setting everything up. That's a fair criticism, and we hear it. To clarify for anyone reading: Chargeflow is free to install, and the $100 is a temporary authorization hold tied to Alerts enrollment, not a charge, released per our standard processing timeline. But you're right that this should be disclosed clearly upfront, not surfaced later on. Our customer experience department has reached out to you directly to make this right and to make sure this gets fixed at the source, not just explained away. The Chargeflow Team
DO NOT INSTALL CHARGEFLOW. HUGE MISTAKE. I had this app installed on my store for a couple of years, and I seriously regret it. Before using Chargeflow, I handled my own chargebacks and won around 90% of them. I would maybe lose 1 out of 10. When Chargeflow handled the cases, I lost basically 10 out of 10. The only cases I actually won were the ones where I submitted the evidence myself. Their responses look like generic copy-and-paste templates. No real strategy, no strong custom evidence, nothing that actually feels built for your order. If you are a merchant, you are honestly better off uninstalling this app and using ChatGPT to help you write your own chargeback response. It will give you something more detailed than a lazy generic template. The fees are the worst part. I lost over $4,000 just in Chargeflow fees because they take 25%. Even when I did the work myself, submitted the evidence myself, and won the claim myself, they still charged me just because the app was installed on my store. That is insane. I sell high-ticket products, so one dispute can be expensive. If they take 25% from a case they did not even properly handle, that adds up fast. Also, if the same customer files the chargeback again or the case gets reopened, you can get charged again. So you can win, pay them, then deal with the same dispute again and get charged again. You can literally end up losing money even after winning. This app did not protect my store. It cost me thousands and made chargebacks worse. My advice: do not install Chargeflow. Uninstall it, handle your own claims, upload your own proof, and use ChatGPT if you need help writing the response. Never again.
Hi OutStorm Scooters, thank you for sharing this, two years is a long relationship and we want to understand what changed. Chargeflow operates on success-based pricing: you only pay when we recover a chargeback for you, 25% of the recovered amount, with no long-term contracts, no hidden fees, and complete transparency. We know fee questions on reopened or re-disputed cases can be confusing. Our customer experience team has reached out to you directly to go through your account and answer any questions. The Chargeflow Team
I want cancel but I don’t see any option . Hard to used
Hi TN Store Luxury, thank you for sharing this, and we're sorry the cancellation option was hard to find. That shouldn't be a hunt. Our customer experience team has personally reached out to you directly to confirm where things stand on your account and help with anything else you need. The Chargeflow Team
App lags constantly.
Hi Kaomi Hair Haven, thank you for sharing this, lag isn't something you should have to deal with day to day. We've checked things on our end and things look like they're running as expected, but we'd love to confirm that on your side too. Our customer experience team has personally reached out to you directly to make sure everything's running smoothly. The Chargeflow Team
The help from the team was good everything is setup now, having my first chargeback. Let's hope for the best. UPDATE: DON'T USE THIS APP, My chargeback has been lost. Now the customer has his money back and a free product. It's better to provide the proof yourself, a lot or promises but 0% results. Also my Shop Pay is deactivated because of this chargeback. I don't recommend it!
Hi Stark Tech, thank you for sharing this. Losing a dispute is genuinely frustrating, especially when it leads to Shop Pay being impacted. Our customer experience team has personally reached out to you directly to go through what happened and make sure you're fully supported going forward. The Chargeflow Team
Since we implemented this app, we lost all the chargebacks we got. Comparatively with before where we used to win about 30-40% of the cases
Hi Säker, thank you for sharing this. A drop in win rate compared to before is worth taking seriously, and we hear you. Our customer experience team has personally reached out to you directly to review your cases and make sure your account is fully optimized. The Chargeflow Team
Horrible experience with this company. We had a win rate of around 30% and they do not even reach out to remind you to submit additional information that can be helpful, they just submit a prompt from chatGPT and call it a day. You're better off submitting more compelling evidence yourself, on top of that we were charged an 8% cancellation fee.
Hi Euro Auto Design, thank you for the detailed feedback. A reduced win rate isn't what we want for your business, and the concern about evidence quality and proactive communication is valid. We're taking this feedback directly to our product team. Our customer experience team has personally reached out to you directly to go through your account. The Chargeflow Team
Uninstall immediately even FREE Plan. Auto submit chargeback to Shopify without key evidence cause our cases lost. First time try chargeflow, first then we lost. Now buyer get our free product without return, and we lost both money and good + 15usd chargeback fee, we will do our own document for now
Hi Ti-Parts Titanium, thank you for sharing this. Losing your first dispute with us, is not the start we want for any merchant. Our customer experience team has personally reached out to you directly to explain what happened and to see if we can earn another chance with a properly configured account. The Chargeflow Team
Absolutely terrible experience. I installed Chargeflow hoping for help with chargebacks, but quickly realized they add no evidence to disputes. I submitted my own info, and their app left cases completely blank, yet they still claimed they were “handling” the disputes. When I tried to uninstall and cancel, I followed their instructions exactly. Despite this, they charged my credit card $17.03 AFTER I requested termination, claiming an 8% fee for a dispute that was still “under review”—which they did zero work on. On top of that, no refund was issued for the $100 I paid when I first joined for alerts option. I was penalized for wanting to leave the service after only a short time of use, and they never disclosed these hidden fees upfront. Their email responses were dismissive, and even after I made it clear I didn’t need their help and would handle my own disputes, they charged me anyway. If you’re a Shopify store owner. It’s a scammy billing model designed to trap you and charge you even after cancellation. I’ve reported them to Shopify and will be disputing the charges with my bank. I unistalled the app after a few minutes and they still charge me.
Hi Antonios, thank you for sharing this. Having unexpected charges surface after a very short time with the app is a fair criticism. To clarify: the $100 is a temporary authorization hold, not a charge, released within 7–10 business days. We have already shared this feedback with our product team since we take this seriously. Our customer experience team has personally reached out to confirm the status of your account and make sure everything has been resolved. The Chargeflow Team
I had already left a one-star review, but I deleted it because they refunded me and promised things would be resolved. Unfortunately, I’m back because nothing has changed. Chargeflow offered “no charge until December 31, 2024”, but they kept charging me even after I deleted the app in January. Now it’s April and I’m still getting charged €90–€100 every month, with no clear explanation. In 2025, I only won one chargeback, so I have no idea where these fees are coming from. Stay far away from this app – it’s misleading, overpriced, and dishonest. I will do everything I can to report them to Shopify and make sure no other merchants fall into the same trap.
Hi Marini, thank you for coming back to update your review, and we're sorry the situation wasn't resolved the first time around. Our customer experience team has personally reached out to you directly to go through your billing history and make sure nothing is outstanding. The Chargeflow Team
We have had the app installed for a few months now and have not seen a difference aside from having the task "automated". Win Rate over a 6 month period is still at 0%. We do have a business model that Chargeflow may not be familiar with along with multiple factors outside of immediate control. We do appreciate having 1 less task but was hoping for better results. What we would love to see is Chargeflow go back through all the lost/disputed orders that were actually fulfilled and try to get some quick wins (if at all possible) from those.
Hi Unrivaled USA, thank you for the honest and fair review. A low win rate over six months isn't where we want to be for any business, and we hear you on wanting more than just automation. Our customer experience team has personally reached out to you directly to review your setup and put a proper optimization plan in place. The Chargeflow Team
This company just double charges me twice the same chargeback 2805,36$ !! Crazy, I have to escalade to shopify billing team to get a refund. I suggest to avoid this company.
Hi Bijoux Medusa, thank you for flagging this. A duplicate charge is something we take seriously and want to make right. Our customer experience team has personally reached out to you directly to confirm the status of your refund and make sure this is fully resolved. The Chargeflow Team
Sign up to receive AppNavigator updates
Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.