Klaviyo: Email Marketing & SMS
All reviews
Their new charging rules are very user-unfriendly, and their customer support is very poor, and the response efficiency is very low. Friends who want to use it, please consider carefully!
Thank you for taking the time to share your experience. Your feedback is vital to our future success, and we appreciate you sharing your thoughts. Our support team has responded to your recent ticket and is eager to collaborate with you on a solution.
I have been using this app for some time now for multiple webshops. We do not focus so much on sending email campagnes so using a lower tier plan always was fine for us. Just before they announched upgraded their plan systems (ofc in a way they would end up making much more), we decided to up our plan ourselves for one store to start creating more campagnes and see if that would stick. So we got an email saying: our plan is 100 going to 150 with discount 25 = 125. Which is doable. Now just a few days after all the changes, it appeared that we grow just enough to go up in plan again. which means we are now paying 200 (-25) = 175. After deleting some sleeping customers it is not able to go back to the plan they told us we would be in. Basically we went from paying 30 a month to 175 a month in less then half a year. I guess having tons of customers and earning millions is not enough. Getting it from the small webshops you try to help is the way to go. I am definitely going to explore sending mails with shopify itself. Great service and very excited about the big guys trying their best to keep it real.
We've taken a number of steps to put our customers in control of their data and their plans, including providing the tools customers need to manage profiles so they can suppress those sleepy customers while maintaining their data for later. Playing with suppression will allow any customer to move to a smaller plan. However, we firmly believe the value of Klaviyo lies in the customer profile. The more engaged your audience, the more your business grows. Read more about our view here: https://www.klaviyo.com/blog/pricing-philosophy Additionally, it's important to highlight that we provide features that enable you to be more efficient and effective, such as generative AI, product recommendations, and mobile push. This ensures that as your business grows and your marketing strategies become more sophisticated, Klaviyo is equipped to support you.
Very dishonest company, emails are sent out claiming you can adjust your plan (because they auto upgrade you) I was told I can surpress my lists only to be told later you are no longer able to surpress lists. They refused to give me a refund so I am taking up with the bank!! Do not use them for emails! They make it very complicated to take your money.
Thank you for sharing your experience. A member of our Support leadership team has reached out to you via email to connect with you directly.
Been using them for over 3 years. Between the price changes and the declining customer support, not to mention the LOW deliverability that they have, it is not worth it -- save your money and go elsewhere.
Thank you for your feedback, Reina. We're sorry to hear that you've had a negative experience with Klaviyo recently. Our Support Leadership team has reached out to you via email directly, in order to address these concerns and help improve your experience with Klaviyo.
I can't believe they are starting to bill based on "active profiles" instead of emails / sms sent. What an absolute money grab that doesn't help businesses grow! Limit Customer / Merchant Growth = Limit Klaviyo's Growth. Not sure why that isn't straight forward. Going public for them was a mistake if this is the direction they chose! Come on Klaviyo! Get it together or lose a lot to your competitors.
Our long-standing email pricing model has been based on the customer profiles. Klaviyo exists to allow you to understand your customers and maximize your relationships with them. The more engaged your audience, the more your business grows. That’s why we firmly believe value lies in the customer profile. Read more about our view here: https://www.klaviyo.com/blog/pricing-philosophy .
Is it usual for the customer (me) to raise a support request and for that request to be closed within 24 hours without any response? Not the serivce I am hoping for looks to be $400USD per month.... update: Opened a second support request and again closed without being contacted....wow...smh.
Thanks for providing your feedback; We're sorry that you had a negative experience with support. I see that you have an open ticket with us, and a member of our support team reached back out to you via email on Monday. They'd be happy to answer any additional questions or concerns you have regarding Klaviyo's pricing. If you respond to their email, we'll be sure to get back to you as soon as possible.
I've been using Klaviyo for three years, but I'm switching to Shopify Email due to their recent cost structure changes. The pricing has become unreasonable, especially for small and mid-sized businesses. There are more affordable options that offer similar functionality without the excessive costs. I’d recommend others consider alternatives to avoid the unnecessary expense. Speak with your wallet. Klaviyo's price hikes are unacceptable.
Thank you for your feedback! Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. If you have profiles that you are not emailing, we highly recommend that you suppress them. You do not pay for suppressed profiles, but you maintain the data so that you can unsuppress profiles in order to send communications to them at future times. If you prefer to keep them active, the Appreciation Discount that we’re offering to many loyal customers limits the email plan spend increase to 25%. We encourage customers to look for additional communications sent on Jan. 21 to best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
Absolutely terrible service. Quick to constantly upgrade your account which cost more money but trying to get someone to help you is nearly impossible. Onboarding was fantastic but after that everything went downhill. Plus my conversions have never been as bad as they are with Klaviyo.
We are very sorry to hear this. A member of our Support leadership team will be reaching out to connect with you!
With their pricing changes, we have to pay TEN TIMES more than before. I received this message four days before the new price change.
Thank you for your feedback! Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. If you have profiles that you are not emailing, we highly recommend that you suppress them. You do not pay for suppressed profiles, but you maintain the data so that you can unsuppress profiles in order to send communications to them at future times. If you prefer to keep them active, the Appreciation Discount that we’re offering to many loyal customers limits the email plan spend increase to 25%. We encourage customers to look for additional communications sent on Jan. 21 to best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
Klaviyo recently sent an email to say that starting February 18, they will change their pricing policy from emails you sent to ACTIVE profiles that you have. Making my current plan 8 times more expensive than what it was before. I was sending emails to 5000 people only but have 30,000 active profiles. I contacted support about 3 tims to try to understand who those 30,000 people were exactly. One staff from the support tells me in order so know if they are good emails, you should make a test and send an email to everyone and than create a segment to be able to find the inactive profiles that I should delete. I did that. Automatically Klaviyo charges me 800$ (I was paying from 60 to 100$ per month for the last 4 years). I contacted support again to understand and lower my plan. I asked for a credit which an agent called Naranjini confirmed that she will give me. I was able to lower the active profiles from 30k to 15k within a week. This was really time consuming for me. Than Naranjini told me to take my time to clear up my list because I was really busy with the daily operations of my business and that the credit will be appled anyways. The ticket opened by Naranjini got closed automatically so I cannot contact her again to follow up with the credit. So I have to open another ticket with someone else and reexplain the whole story. I did it. Than it got transferred to billing. A guy called MATT sent me an email saying that I now do not want to reduce my plan (WHICH IS COMPLTELY FALSE) and because of that no credit will be applied. He is not aware of the isue and has not read my conversaton with Naranjini. In the email he tells me I am using 30k profiles now. Which is also wrong because I have 15k profiles in my account at the moment. He has not taking my request seriously, has not read anything and changes completely from what Naranjini had told me in the chat transcript. After more than 4 years of being a loyal customer, Klaviyo just lost me ... Im going elsewhere
Leider können wir die App absolut nicht empfehlen. Egal für wlechen Shop ich Klaviyo verwenden. Jedes, jedes, jedes, jedes mal suche ich nach dem Link um die Subscription Seite direkt aufzurufen. Unglaub das dieser so schlecht zu erreichen und versteckt ist!!!!!
Es tut uns leid, dass Sie eine negative Erfahrung mit Klaviyo gemacht haben, und wir würden Ihnen gerne helfen. Ich empfehle Ihnen, sich an unser Support-Team unter klaviyo.com/support zu wenden. Ein Mitglied unseres Teams wird sich mit Ihnen in Verbindung setzen, um Ihnen bei allen Problemen zu helfen, die Sie haben!
Gettting too expensive
Thank you for your feedback! Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. If you have profiles that you are not emailing, we highly recommend that you suppress them. You do not pay for suppressed profiles, but you maintain the data so that you can unsuppress profiles in order to send communications to them at future times. If you prefer to keep them active, the Appreciation Discount that we’re offering to many loyal customers limits the email plan spend increase to 25%. We encourage customers to look for additional communications sent on Jan. 21 to best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
Terrible changes to pricing!!! RUN AWAY and save your money! We have been a Klaviyo user for around 3 years now. We have around 13,000 active profiles in our list but we generally never send emails to all active profiles. We are on a 1000 active profile plan which allows us to send 10,000 emails (plan price $30/Month) and we are ok with these numbers. Now Klaviyo decides they want to make more money so on February 18, 2025 they are going to force us to move to a higher plan with 13,000 active profiles with 130,000 email sends automatically (plan set at $300/Month), that's a huge and unjustified jump especially given that we are not utilizing our current monthly email sends limit anyways. Honestly, these pricing changes do not make any sense given that the number of active profiles are simply data points in a database that costs Klaviyo nothing to keep. You should be charged for the number of email sends and not for the number of active profiles in a database. Totally non-sensical and greedy move! Save your money and move to another service at this point honestly.
Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. If you have profiles that you are not emailing, we highly recommend that you suppress them. You do not pay for suppressed profiles, but you maintain the data so that you can unsuppress to send communications to them at future times. If you prefer to keep them active, the Appreciation Discount that we’re offering to many loyal customers limits the email plan spend increase to 25%. We encourage customers to look for additional communications sent on Jan. 21 so that they can best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
Déçu par cette application Qui Surfacture et Harcèle Après Avoir Rompue L'abonnement Vraiment Dommage
Nous sommes désolés que vous ayez eu une expérience négative avec nous et nous aimerions répondre à vos préoccupations. Veuillez soumettre un ticket d'assistance avec nous, en utilisant ce lien klaviyo.com/support, et nous vous aiderons de toutes les manières possibles.
disappointed that they have changed their pricing model so that I am locked into paying for my entire subscriber list even if I am not utilizing the entire list. The price split between paying for active profiles and amount of emails means you will always overpay. I would suggest seeking a cheaper alternative which I am now forced to do in order to save money. a shame as I have been using klaviyo for close to 4 years. but there are much much cheaper options
Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. If you have profiles that you are not emailing, we highly recommend that you suppress them. You do not pay for suppressed profiles, but you maintain the data so that you can unsuppress to send communications to them at future times. If you prefer to keep them active, the Appreciation Discount that we’re offering to many loyal customers limits the email plan spend increase to 25%. As an example, if a qualifying account is on a $150/month email plan but their Active Profile count would require a $1,070/month email plan, we would automatically apply a $882.50/month Appreciation Discount so the net monthly email spend would be $187.50/month (a $37.50 increase). We encourage customers to look for additional communications sent on Jan. 21 so that they can best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
I have installed this app after many months of research and had finally the time to set it up after Q4. And then I was in complete disbelief after they have updated the prices on 21.1.25. I should pay more than 600$ for over 35k "active" users. Why should I pay for users, that are don't even subscribed to our newsletter? I dont need to send out 350k emails a month?? The monthly fee should be calculated for the actual subscriber list/sent out emails per month. I got only 2000 active subscribers. You can't even talk to a real human beeing, unless you pay. I wanted a subscripton, but not with this incredible price politics. The chat bot told me to surppress all other accounts, that are not subscribed to the newsletter. Ok fine, but then I can't reach any customers that abandoned a cart, when they did not accepted newsletter marketing? This is not worth the money. Who did this price change and thought this was a good idea? Watching the reviews, I'm not the only one.. So I'm sticking to the free Email Program from shopify. You can setup flows aswell
We’re not raising our email plan prices or changing our long-standing model based on customer Active Profiles. Klaviyo exists to allow you to understand your customers and drive growth from that relationship (for more, check out our blog: https://www.klaviyo.com/blog/pricing-philosophy). Also, we’ve introduced a number of options to help every customer be in control of their plan. We are sorry to hear that you haven’t chosen Klaviyo and hope you’ll consider us in the future.
Pretty useless customer service. Probably one of the worst I've ever encountered. I've spent weeks being bounced between different operators, going back and forth talking about the same thing and it just simply seemed like nobody knew what were they actually doing there. I was getting the same canned messages over and over again. The issue I had was so simple that should have literally been resolved in seconds, but here we are...second week now, and we are right where we started! Meanwhile I noticed they closed my case and marked it as "resolved" ha-ha.
We're so sorry to hear that you've had a negative experience, and are committed to making sure you have the best possible experience with Klaviyo - please be on the lookout for a response from our team!
Been using Klaviyo since the very start of the business in 2021. Now, with a change of pricing policy will be forced to move to another service. Absolute scam of charging $1k+ for "active" profiles that I'm not even sending emails to.
Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. If you have profiles that you are not emailing, we highly recommend that you suppress them. You do not pay for suppressed profiles, but you maintain the data so that you can unsuppress to send communications to them at future times. If you prefer to keep them active, the Appreciation Discount that we’re offering to many loyal customers limits the email plan spend increase to 25%. As an example, if a qualifying account is on a $150/month email plan but their Active Profile count would require a $1,070/month email plan, we would automatically apply a $882.50/month Appreciation Discount so the net monthly email spend would be $187.50/month (a $37.50 increase). We encourage customers to look for additional communications sent on Jan. 21 so that they can best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
A Cataclysmic Change That Puts Long-Time Customers at Risk I have been a loyal Klaviyo customer for the past 6 years, sending around 2 emails a week to less than 5000 contacts. I recently learned about their new policy that will charge me for every active profile—a massive price hike from $100 per month to $860 per month for hosting all my profiles. This change came with almost no notice and I now have less than 3 weeks to suppress over 75% of my hard-earned, paid-for email profiles. Why would Klaviyo risk losing customers like me, especially after 6 years of loyalty? I barely use the service to its full potential—why should I pay for profiles I don’t actively use? This is an incredibly disruptive change, and frankly, it feels like Klaviyo has given no thought to how it will affect smaller, long-time customers. I hoped Klaviyo would rethink this price change or, at the very least, give us more time to determine which profiles to keep active. But instead, I feel forced to look for a more affordable platform that can offer better value. For me, Klaviyo is simply not worth more than $100/month anymore, and I’m deeply disappointed in how they’ve handled this change. Adding: Klaviyo response doesn't address my issues at all. More time to reduce emails would be much more appreciated than 25% off... Seriously? 25% off of $860/month? Are you thinking I'll just make the jump from $100/month to $645 per month?
We absolutely want our customers to keep hard-earned active profiles that lead to revenue and growth for their business. Klaviyo exists to help you to understand your customers and drive growth from those relationships. While most of our customers are not seeing any change to their email plan, we are providing an Appreciation Discount for many customers, including Pandere Shoes, whose active profiles have grown well beyond their current plan. This discount allows customers to get on the right plan for their active profile count, while only paying a maximum of 25% more for their email plan than they are today. We encourage customers to look for additional communications sent today so that they can best understand how these changes impact their specific plan and to understand our new flexible pricing features, including auto-downgrade and Flexible Sending.
Klaviyo Inc. regarding unfair and unethical billing practices. For the billing period of December 28, 2024, to January 27, 2025, I was charged $8,180.87, despite being enrolled in a plan clearly outlined at $4,088.50. I have provided Klaviyo with documentation confirming the agreed-upon amount for my plan. Despite this, the company has refused to issue a refund or offer any resolution. Their refusal to rectify this issue is not only disappointing but raises serious concerns about their billing practices and customer support. Additionally, upon further investigation, I have discovered numerous similar complaints from other businesses regarding Klaviyo's unfair and unethical billing. This pattern of behavior suggests systemic issues that need to be addressed to prevent further harm to consumers. I respectfully request that Klaviyo: Issue a full refund of the overcharged amount ($8,180.87 - $4,088.50 = $4,092.37). Conduct a review of their billing processes to ensure transparency and accuracy moving forward.
Thank you for your review. We're looking into your situation, and are connecting internally with our customer success team about this. You'll be hearing directly from us soon!
Sign up to receive AppNavigator updates
Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.