Weglot: AI Translation & SEO for Shopify

Weglot: AI Translation & SEO

Translate your store with custom AI & SEO ready translation.
Rating
4.5
Feedback
824
Reviews
Chart
#3,406
Shopify

All reviews

5 / 5 Share
Nov. 26, 2021

I never write reviews but this one deserves one: Great app, quick to install and very accurate automatic translations from German to English. Easy options to edit manually. AND: a very proactive customer service! I got an immediate reply to my email and my problems got all solved quickly by the team. Thanks again Zoé!

Store Using app Total reviews Average rating
Allforboats.shop 2 days 1 5.0
5 / 5 Share
Nov. 25, 2021

We were not sure to invest such an amount to an app but we are glad we did. Definitely well worth it. And on top of it great customer service. They are really responsive and get our issues resolved in a very short period of time. Strongly recommend it.

Store Using app Total reviews Average rating
Gobek.com 2 days 2 5.0
3 / 5 Share
Nov. 25, 2021

Overall, I think the options and speed of the app are very good. Also, the option that you can translate the URLs is amazing - especially for SEO purposes. It is a great way to scale internationally for any webstore. What I do definitely not wish to anyone is switching from Langify to Weglot. It is a big pain in the ass and in the end you will need to import all translations manually (even though weglot claims they can flawlessly import all translations). The customer support team is not really willing to help in this as well, and just tell you to hire someone that can import for you (even though their website claims that you can import all translations easily?) Second the URL function in their software is a pain in the ass. It doesn't work at all and after emailing back and forth about this for a couple of weeks I just give up and try using their visual editor... At the moment we have around 220k words translated apparently and I have no idea where they show up from, as the translations can't be matched to individual products anymore and they also do not show up in the visual editor? Also their integration with review applications does only work one way - They translate from the main language to the target language. However if you get a review in the target language, it won't automatically translate to the main language. So I am not sure if you can call this a real integration... E.g. You have a English website and translate it to French - If you got an english review it will translate to French for your French website, but if you get a French review it won't translate to English for your English website So in general I would say Weglot is the most advanced translations app for Shopify at this moment. However, expect a HUGE hassle when switching translations apps and expect to pay for word amounts that don't really add up (as you can't see clearly on which page which translations show up as their URL function doesn't work). Having said that, for us the extra features of weglot add up to the amount we pay per month. They have been helpfull with adding one extra feature to our current plan, which is very nice. However, there is a lot of room for improvement in my opinion and it would have been highly appreciated if there was better support. Not only by email, but perhaps by an onboarding video call. This doesn't sound like too much for a $200+ per month software to me.

Store Using app Total reviews Average rating
DeMassageWinkel B.V. 29 days 4 4.5
5 / 5 Share
Nov. 23, 2021

I have tried some translation apps but this is the best for real. Really easy to translate even dynamic elements and customer service is great. Their response is so quick that I had struggled with few things but they fixed it for me for just one day. I really appreciated. Thank you.

Store Using app Total reviews Average rating
GYPPHY 4 days 7 5.0
5 / 5 Share
Nov. 19, 2021

Really perfect support for devs in case you are in trouble. But normally in 10 minutes yuo will have your site translated :)

Store Using app Total reviews Average rating
The Beauty of Caring 10 days 4 5.0
5 / 5 Share
Nov. 19, 2021

We've used this app on various sites we've created on Shopify - an absolute guarantee! Great support and great ease of use. Thanks!

Store Using app Total reviews Average rating
Easy-Bio 15 days 1 5.0
5 / 5 Share
Nov. 10, 2021

App is great but most importantly the customer service is probably the best one I have seen yet. Super responsive, they take matters in their own hands for minimum lead time to deliver. Great experience overall, would recommend 100%.

Store Using app Total reviews Average rating
Eben Home 2 months 4 5.0
1 / 5 Share
Nov. 5, 2021

in fact I'd rate negative -5 star. Do not use this app. they will upgrade you a higher plan without your permission. I have been charged for extra 30euro for more than a year without my permission.

Store Using app Total reviews Average rating
Little Bae Over 1 year 4 3.5
Developer Reply

Hi Little Bae, We are sincerely sorry about the negative experience you encountered. I am so sorry but we couldn't find an upgrade done on our part but rest assured we refunded you and made sure the account is closed so this will not happen in the future. Happy Holidays!

5 / 5 Share
Nov. 5, 2021

We have tried different translation apps and it is the best solution and they have a very good support team.

Store Using app Total reviews Average rating
HAAN Ready 5 months 4 5.0
5 / 5 Share
Nov. 4, 2021

We really like to use weglot, it's easy and ludique. And the follow if any problems is really good and helpful! I recommend!

Store Using app Total reviews Average rating
Indee Collection Over 1 year 1 5.0
5 / 5 Share
Nov. 4, 2021

Très satisfaite de l'application et surtout sur support ! Merci Guillaume pour votre aide précieuse :)

Store Using app Total reviews Average rating
Berdoues About 1 month 4 5.0
5 / 5 Share
Oct. 27, 2021

We use this app and the customer service is really great! I definitely recommend it for your online shop.

Store Using app Total reviews Average rating
shhmilano Over 1 year 3 5.0
4 / 5 Share
Oct. 22, 2021

We have been using Weglot for over a year now and we are satisfied with the service. They are always very responsive and professional. The service helps our business tremendously!

Store Using app Total reviews Average rating
Garden Path Homemade Soap Over 2 years 5 4.6
5 / 5 Share
Oct. 22, 2021

Awesome app, would recommend for sure. Great support and translations. I use this for multiple stores.

Store Using app Total reviews Average rating
Neofollics 3 days 10 4.5
5 / 5 Share
Oct. 20, 2021

Love the app & the service! Crazy fast and very customer focussed! We have been using the app for quite some time now. It really helped to attract more customers from all kinds of nations.

Store Using app Total reviews Average rating
Wisefood Over 1 year 3 5.0
4 / 5 Share
Oct. 18, 2021

There are always some integration problems with different apps on Shopify, but Weglot has a great support and helps you with every difficulty

Store Using app Total reviews Average rating
Outchair_GmbH 10 months 2 4.5
1 / 5 Share
Oct. 15, 2021

I am copy-pasting a response by Customer Service that should save you from installing this app: "We are open Monday - Friday 9 am to 6 pm (Paris Time). Please avoid sending a follow-up email until you have heard from us as this will push your request to the back of our queue." So now I am left for one weekend with a store (in the translated languages) that has a glitch that makes the prices disappear! Other than that, the app is user-friendly but gets translations wrong for super basic things like for standard pages titled "About" and "Home"... in common languages as German and French!

Store Using app Total reviews Average rating
pata paw 10 days 2 3.0
Developer Reply

Hi PATA PAW, We are sorry to see you had issues with Weglot. We like to provide our users with top-level support and therefore choose to not outsource our team. This is why we are not available on weekends :(. We sent you an email to see how we can further help out! Best, The Weglot Team

5 / 5 Share
Oct. 12, 2021

I love using weglot to translate my website, the app is really easy to use and the customer service is top notch! They even helped me enter the coding needed to update their app! Recommend to anyone needing to translate in any language and doesn't want to break their heads figuring out how to use a new app.

Store Using app Total reviews Average rating
Spiral Rain Over 2 years 11 4.6
1 / 5 Share
Oct. 12, 2021

The app caused a bug whereby clients were not able to add to cart their products. Every time a customer selected a product to the cart, it said the cart is EMPTY. The support team was hard to reach, arrogant and took weeks to fix it and did not FIX a thing. Had to DELETE the app. BEWARE!

Store Using app Total reviews Average rating
Korilane 5 months 3 2.3
Developer Reply

Hello, We are sorry to hear you did not have a good experience with Weglot. After taking a look at your email interaction with the support team, they went above and beyond in trying to find a solution and help you. We tend to respond within 1 business day which is quite quick for a support inquiry. In terms of fixing the issue, it is easy to assume a developer can create a fix quickly but unfortunately, fixes require extensive time and research. We also refunded you the last two months you paid. Was there something else we missed?

5 / 5 Share
Dec. 18, 2023

We are using weglot for our translation for already 1 year. It is really efficient, reliable and easy to use. Thumb up !! :) 2 years later, the same pro active follow-up and help from Weglot team.

Store Using app Total reviews Average rating
b&t Paris About 3 years 2 5.0
Previous Page 18 of 40 Next

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.