Shopify Digital Products for Shopify

Shopify Digital Products

Sell digital downloads, files, links, and more.
Rating
4.8
Feedback
1,360
Reviews
Chart
#3,626
Shopify

All reviews

1 / 5 Share
July 18, 2024

DO NOT get this app. Shopify is no longer supporting it and this is a quote from a tech support rep: the current app is in maintenance mode, meaning that developers are only investing resources into resolving "critical security fixes or widespread bugs". After using it for four years I can no longer upload files.

Store Using app Total reviews Average rating
Knot Another Hat About 4 years 13 4.3
Developer Reply

Hey, there! Thank you for taking the time to review Digital Downloads. While we still support the app, the scope of our support may be limited. If our support team confirms that an issue cannot be supported, you may consider using one of the third-party apps in the app store which you can find a list of here: https://shopify.link/vkM2. -Summer, Shopify Support

1 / 5 Share
July 18, 2024

Doesn’t work, does not upload, never finishes uploading 0 stars

Store Using app Total reviews Average rating
GAP 19 minutes 1 1.0
Developer Reply

Hey, there! I'm sorry to hear you're experiencing an issue with the Digital Downloads app. If you're open to it, you can try the following local troubleshooting steps to attempt to fix the problem: Clear the cookies and cache of your browser (https://shopify.link/nWZD) Try a different web browser, as well as an incognito window or private browsing window (https://shopify.link/xy5o) to rule out any browser issues. If you are still experiencing the error using incognito, confirm you have disabled browser extensions as these can change how the pages look. Ensure the web browser (https://shopify.link/3zvN) is up-to-date (https://shopify.link/ynwg) on the latest version. Try another device, such as another computer or mobile phone. Try another internet connection (switching to a cellular network on a phone rather than wifi, for example). Ensure you do not have any firewalls or pop up blockers enabled on your device as these can interfere. If none of these resolve the issue, you're welcome to create a support ticket by visiting our Help Center (https://shopify.link/goV1) and starting a chat with our AI assistant. One of our support advisors will be happy to look into this! -Summer, Shopify Support

3 / 5 Share
June 30, 2024

I've used this app for almost ten years, and although it's not perfect, it does the job of sending my customers links to their purchased PDF patterns, and it's free. I would LOVE it if the files you uploaded were marked with a date! I would LOVE it if customer email addresses were synchronized with the address they use and updated in Shopify. Finally, the customers who have canceled a purchase or have received a refund don't get a new link sent if the file is updated. Finally, a hosted version of the app would be amazing. I wouldn't mind paying for one, so I wouldn't have to manually send people new links to their PDFs. Wardrobe By Me

Store Using app Total reviews Average rating
Wardrobe By Me Over 8 years 15 4.5
Developer Reply

Thank you for taking the time to write your review and I'm glad to hear that you've gotten good use out of the Digital Downloads app over the last ten years. The feedback you've provided us on how we can improve the app is appreciated and I'll be sure to pass this onto our app development team. -Victor, Shopify Support

5 / 5 Share
June 11, 2024

Zero issues with the app. Works great, but we offer free POS PDFs for digital download - not selling digital products, so your milage may vary. See for yourself. https://paintedheirloom.com/products/fusion-mineral-paint-digital-downloads

Store Using app Total reviews Average rating
The Painted Heirloom Over 4 years 18 3.8
3 / 5 Share
May 31, 2024

Es ist ja eine offizielle Shopify-App. Wieso ist es nicht möglich, dieses Mail mit einem Shopify Mail-Template zu versenden?

Store Using app Total reviews Average rating
Magic Planner 16 days 3 4.3
1 / 5 Share
May 24, 2024

App works for downloading digital images, then it stops functioning properly. Its glitchy. Now instead of automatically allowing users to receive a link in checkout confirmation... it "hangs up" and states there is a delay. When I look in admin, there is an unfulfilled status on the purchase. So instead of automatically fulfilling the order, it hangs up and waits for a response on the admin side. These orders are all digital download and have NO physical products in the order, which will cuase this issue, but we do not have that case. All digital. A second issue, if you add your digital file using the link provided when setting up the produce it will not actually add the downloadable file. You have to do this in two steps. Add your product as you normally would, then go in through the app, find the product and add the download file.

Store Using app Total reviews Average rating
Scott Farmer Art 8 months 1 1.0
Developer Reply

Hi, there. Thank you for sharing your experience and feedback! I'm happy to pass this on to our team who looks into improvements we can make. That being said, I'd also recommend you contact our support team through the Help Center here (https://shopify.link/vRnL) so we can take a look at this with you. We'd be happy to review this and see what we can do to help get it working as expected. -Erin, Shopify Support

2 / 5 Share
May 10, 2024

After payment, can you add the download button in the page?

Store Using app Total reviews Average rating
Kemai Studio About 2 hours 1 2.0
Developer Reply

Hi, there! Thank you for your review. At this time, files are only available to download via email after the purchase is complete. However, I have submitted your feedback to our developers for their consideration. Thanks again! - Greta, Shopify Support

2 / 5 Share
April 20, 2024

App was working really well for about a year. However, for the past couple months, it's been extremely buggy, and Shopify seems to have no solution. It says 'Unsupported' under the settings page. Files don't upload for me anymore, or they upload but I'm not able to save changes. One of my products has 2 digital files attached, but the app only lists 1. I'm not sure if things are getting sent out properly either. I've tested different browsers, different computers... Nothing... So it's basically become useless, and I'm at a point where I need to migrate to a new app. Pretty frustrating...

Store Using app Total reviews Average rating
RS Drums Over 1 year 5 4.4
Developer Reply

Hey there, thanks for the review. If you are experiencing issues with the application, try to clear the cache on your browser and try the actions again: https://shopify.link/b7xY. If the issue persists, I would suggest attempting to use a separate browser to see if that does the trick. For example, if you are using Safari - try this on Google Chrome. In the case that it does not resolve the issue that you are experiencing, you can speak with our live support by navigating to the Help Center: https://shopify.link/mLA. -Ollie, Shopify Support

5 / 5 Share
April 16, 2024

I too have had no problem with this app. It does what it's supposed to do. I've not had any complaints? I'm not sure why the low rating. Now Shopify tells me to contact the developer and update it.? But the Developer is Shopify. I see an answer from them below saying that they are working on it and it gives a link to their progress but the link doesn't work. ??

Store Using app Total reviews Average rating
Grisha Stewart Dog Store Over 2 years 1 5.0
4 / 5 Share
April 14, 2024

Generally the app works well, I've been using it around 5 years, however there are a few issues and things that could be improved. 1. There have been several occasions where downloads have not been sent for a few hours and this has cost me time and stress trying to fix it although it did sort itself out in the end... 2. The main thing that could be improved is adding the download links into the customer account page so customers can download again in future. I'm regularly getting asked if I can send download links again because a customer has changed computers and lost the emails etc. This is a huge pain if the customer has 10+ orders and i have to send one at a time! I have found a workaround for this though! If you open up the list of customers orders and select them all, you can mark them as unfulfilled and then mark as fulfilled again. This will send all of the emails again in one go! You may want to uncheck 'send notification to customer' otherwise they'll get a 'your order is on the way' email too which is not needed! 3. There's no way for a customer to download all files in one go. A zip file would be nice. For example if they buy 50 digital products in one order they will need to download all 50 from different links. It would be much better if it could generate a zip from all of the files and create a single link for that. Hope this helps!

Store Using app Total reviews Average rating
Rewired Records Over 8 years 8 4.9
5 / 5 Share
April 13, 2024

If Digital Downloads no longer working... Just reinstalled it looks like after updating my store version might of cause the API to stop working.

Store Using app Total reviews Average rating
OBD TECH TOOLS Over 1 year 10 3.4
3 / 5 Share
April 9, 2024

Folgender Hinweis steht in der App: "Diese App funktioniert eventuell nicht wie erwartet Digital Downloads muss vom App-Entwickler aktualisiert werden. Kontaktiere sie, um Unterstützung zu erhalten, oder deinstalliere die App." Ansich funktioniert die App ok, fände es toll, wenn Shopify die eigenen Apps für solch eine wichtige Funktion (z.B. Ebooks, Rezepte...) inhouse pflegt und nicht Drittanbieter Lösungen notwendig sind.

Store Using app Total reviews Average rating
Mooniq About 1 year 1 3.0
5 / 5 Share
April 4, 2024

Works great for me

Store Using app Total reviews Average rating
curayou.com 4 days 4 4.3
2 / 5 Share
March 28, 2024

The app has been working for two years with no problems. but lately it's been crashing all the time. And now a message appears: "This application may not work as expected". It's impossible to contact the developer. I don't know what to do.

Store Using app Total reviews Average rating
digitizingembroidery.shop Over 2 years 10 4.7
Developer Reply

Hi there. Thank you for sharing your review. At this time, the Digital Downloads app is in maintenance mode. However, we will still implement critical security fixes or fix widespread bugs. You can review our public documentation here: https://shopify.link/vaWl -Mac, Shopify Support

2 / 5 Share
March 27, 2024

Ne fonctionne plus... dommage

Store Using app Total reviews Average rating
Un Dimanche Après-Midi Over 3 years 3 3.0
5 / 5 Share
March 17, 2024

This app has worked perfectly since I integrated it. The app has not yet produced any errors during downloads. There have been no customer complaints about downloads not working.

Store Using app Total reviews Average rating
Mohairkollektion 9 months 2 5.0
1 / 5 Share
March 11, 2024

The app shows unsupported and dropped all of our download files?

Store Using app Total reviews Average rating
Nebraska Quilt Company About 1 year 5 2.4
Developer Reply

Hi there, thanks for reaching out. If your files have disappeared and the app is now showing as unsupported, please contact our support team directly so we can look into this for you: https://shopify.link/vRnL. -Victor, Shopify Support

3 / 5 Share
Feb. 29, 2024

Great app to begin with, but 1 month post install, a critical error is displayed in my admin- "This app may not work as expected. Digital Downloads needs to be updated by the app developer. Contact them for support or uninstall the app." Please update ASAP as my digital sales are currently paused and customers are unable to receive a file download link.

Store Using app Total reviews Average rating
Handy Lingual 4 months 1 3.0
Developer Reply

Hi, there. Thanks for taking the time to leave a review for Digital Downloads. That error certainly doesn't sound ideal! I would recommend reaching out to our support team directly, so that we can gather some information and take a closer look at why this is happening. You can reach our team here via our help center: https://shopify.link/WJna. -Rick, Shopify Support

1 / 5 Share
March 7, 2024

The App works as advertised BUT if you have a product with say 100 variants and you want to add a file to the order completion for download Even though all the variants use the same file you have to upload a file for every variant when there is only 1 file you want to use, so shopify again want you to upload hundreds/Thousands of the same file to there servers???????????? Adding a single product without variants is not an option as recommended by Shopify. That's will not work and if it did it's just a band aid for a botched piece of coding

Store Using app Total reviews Average rating
Laserworksuk About 2 months 16 3.7
Developer Reply

Hi, there! Thank you for sharing your feedback. You do need to upload separate files for each variant, since in most cases you would be uploading a different file for each. If you're using the same file for all your variants, I recommend creating one product without variants. You can check out this help document (https://shopify.link/BWzd) for more information! - Greta, Shopify Support

1 / 5 Share
Feb. 28, 2024

This app does not work! Neither does the download link on the confirmed purchase page work, not does the link received via the email work. Pathetic app.

Store Using app Total reviews Average rating
Unived About 1 month 2 3.0
Developer Reply

Hi, there. Thank you for taking the time to leave a review for Digital Downloads. I am sorry to hear about this situation. We would expect the links to work, so it sounds like something isn't quite right here. We have some great information here on our help center that you can check out: https://shopify.link/vaWl. If that doesn't help you to resolve this issue, then please feel free to contact our team directly so we can take a closer look at this situation: https://shopify.link/WJna. -Rick, Shopify Support

Previous Page 58 of 67 Next

Sign up to receive AppNavigator updates

Find out when we add keyword-monitoring, review RSS feeds and more.